08 januari 2007

1 av 2 i natt också

Ett av mina NFL-tips satt i natt också. Alltså blev det bara lite minus. Men, det var bittert.

Jets var i stort sett chanslösa mot New England. Inte mycket att säga om den matchen.

Giants klarade sig riktigt bra mot Philadelphia trots att Eli Manning missade en hel del. Philadelphia var inte särskilt bra. Tyvärr pajade sändningen på Viasat Sport halvvägs in i sista quartern, så jag fick inte se Giants sista TD som gav 20-20. Bilden kom tillbaka lagom till att Eagles skulle göra ett field goal som de vann matchen på.
23-20 alltså och underspelet satt. Som väntat så var det Mannings insats som gjorde att Giants föll.


Nästa helg kommer de bästa slutspelslagen in och slutspelet fortsätter så här nästa helg:

Indianapolis - Baltimore
Känns som Indianapolis är det Wild card-lag som har bäst chans i nästa omgång.

Philadelphia - New orleans
NO kommer vinna enkelt om inte Philadelphia skärper sig enormt.

Seattle - Chicago
Enkel hemmaseger för Chicago. Finns inget annat.

New England - San Diego
Jag är lite orolig för att mitt favoritlag kan få det tufft. Men så som San Diego presterat i grundserien så ska det räcka hemma mot NE.

Mina tips är alltså följande Conference finaler:
Indianapolis - San Diego
New Orleans - Chicago
Stämmer mina tips så kommer det att bli riktigt bra matcher och en kanonintressant Superbowl den 4/2.


Avslaget på Barcelona satt bra. 1-1 borta mot Getafe i en match där man var närmare förlust än seger.

Inga kommentarer: