29 augusti 2011

CL-tankar


Grupp A

Jämn grupp. bayern ska normalt vara det bästa laget men här kan alla gå vidare. Napoli kan nog överraska lite om de börjar vinna istället för kryssa som de gjord ei EL senast.



Mitt tips: BM - napoli - Man C - Villareal





Grupp B

Bör vara en straffspark för Inter trots att man har ett moskvabesök i gruppen. trabzon för veka för detta och kom ju med enbart pga Fnerbaches diskning.



Mitt tips: Inter - Lille - CSKA - Trabzon



Grupp C

Man U har återigen enorm tur i lotntingen. Vem minns då de senast hade en tuff grupp i CL? Enda laget som kan hota är Benfica och inbördes mötena avgör gruppsegern.

Mitt tips: Man U - Benfica - Basel - otelul





Grupp D

Real kommer bli vassare i år och jag har dem som ett av lagen som kan vinna CL. Återigen har man lyckats bli ihoplottade med Lyon. Hur ofta har det hänt? Lyon dock svagare i år och jag är inte säker på att de kan avancera. Malmös banemän Zagreb lär bli stryklag



Mitt tips: RM - Ajax - Lyon - Zagreb





Grupp E

Chelsea har en överkomlig grupp. Leverkusen och valencia borta är väld e enda svåra matcherna men jag tror man tar hem gruppen. Leverkusen är mitt andratips



Mitt tips:

Chelsea - Leverkusen - valencia - genk





Grupp F

Svårbedömd grupp. Arsenal hade tur som tog sig hit för hade Udinese satt straffen hade italienarna nog vunnit matchen.



Mitt tips: Dortmund -marseille - Arsenal - Olympiacos





Grupp G

Porto är ett av lagen som kan vinna Cl och ska klara denna grupp enkelt, så länge inte bortamatcherna i Ukraina och Ryssland ligger i veckor med kallt väder. Zenit är laget som kan överraska mest här



Mitt tips: Porto - Zenit - Shaktar - Apoel







Grupp H:

barcelona och Milan möter två av de svagaste lagen i CL och kommer göra upp om gruppsegern.



Mitt tips: Milan - Barca - Bate - Plzen





Speltips:



gruppsegrare:  Dortmund

Vidare : napoli

Vidare: Leverkusen





Slutsegrare:

Real Madrid

Porto

benfica

Milan

2 kommentarer:

Lars D sa...

Betsson hade vänligheten att skänka mig en minirulle på freespins så nu följer jag dig o investerar när det uppmanas Mårten!
Hoppas du hittar ngt guldkorn i djungeln :-)

Mankan sa...

fan saknar ditt skrivande