26 augusti 2011

helgtips


Jag har sett ett par Segunda B matcher på TV från första omgången och har sett bilder från ännu fler. Kvaliteten på spelet är lägre än jag trodde. Kändes ungefär som att se svensk div 1 eller 2. Konstigt med tanke på att högsta ligan är så pass bra som den är. fast iofs är inte högsta ligan så bra som vissa anser. Toppen är högsta klass men bottenlagen är ganska usla. Om man ser till vilken liga som har bäst och jämnaste lag så är premier League fortfarande den bästa i Europa även fast kvaliteten sjunkit avsevärt de senaste åren. jag skuller på CL och annat som gör de redan rika rikare medna resten får allt svårare att hävda sig.



Jag har iaf ett par helgtips från Spanien. 4 spel i Segunda B och 2 spel i Segunda (om de inte strejkar igen).



Conquense - RM Castilla  1-2,60
Jag såg Real madrid Castillas första match. De mötte Sportings B-lag och var klart topptippade. de vann men imponerade verkligen inte. Här har man blivit för stora favoriter och jag tycker det är bra värde på hemmasegern.



Atletico B - Celta B  1-2,00
Celta var riktigt svaga då man förlorade mot Lugo i första matchen. Hemma ska Atleticos B-lag ge Celta en ny storförlust


Albacete - Montañeros  1-1,55
Topptippade Albacete vann på bra sätt borta mot la Roda i första matchen. oddset helt ok mot svagt motstånd.

 Ontinyent -  Gandia 1-1,60
Ontinyent var riktigt bra och effektiva då man bortaslog Llagostera i första matchen. Jag såg den på TV men har svårt att bedöma hur bra Llagostera är i frhållande tilld e andra lagen. Gandia vann sin prmiär med problem och jag tror Ontinyent kan ta andra raka.


Segunda

Girona - Elche  1-2,40
Elche slogs om en plats i högsta ligen mot Granada men missade snöpligt. Girona är ett annat tänkt topplag och jag har på känn att de är set starkare laget i år. Hemma ska de iaf vara bättre och oddset är intressant.


Hercules - Cartagena  2-4,40
Cartagena brukar inleda säsongerna stark föt att sedan tappa på våren. Då man har ett bra lag i år så tror jag man återigen inleder bra och då Alicantelaget Hercules ser svagare ut än i primera ifjol så lockar bortaoddset.



Sedan hållr jag på Segunda B-mästarna Real Murcia som jag hoppas kan göra riktigt bra ifrån sig i sin comeback till Segunda.



Återkommer med lite CL-tankar efter helgen. Grupplottningen var intressant










1 kommentar:

rb sa...

fint att du kickat igång igen, skall lägga några riksdaler på Albacete :)