23 september 2014

Topptipset 23 september

Hej hej! Nu är jag tillbaka igen och nu blir det mer frekvent tippande. Jag kommer skriva antingen på engelska (många av mina Twitterföljare är engelskspråkiga) eller svenska (de spel som bara rör Sverige, ex. topptips). Ni som följt mig tidigare vet att jag tippar för att vinna pengar och går efter värde, så det blir en del skrällspel, men alla spel är väl underbyggda. Det är inte alltid jag skriver långa analyser men spelen är de jag själv satsar pengar på.

Vi sätter igång med dagens mycket roliga topptips. Idag ger det pengar!!


1. Empoli - Milan  1X2
Milan ska vinna men är alldeles för stora favoriter. Säsongen är bara 3 matcher gammal och det är för tidigt att dra större växlar på resultaten. Milan hade svårt hemma mot Juventus senast och i matchen innan läckte man rejält i 5-4 matchen mot Parma. Här räknar Milan med att vinna och måste pressa, vilket kan leda till Empolimål. Spelar ni på oddset är ett spel på båda lagen att göra mål det bästa. Jag helgarderar på värdet.

2. Rennes - Toulouse  1
Rennes var bra mot Marseille senast trots 0-3 förlust och Toivonen var riktigt rörlig och visade att han är i bra form. Toulouse har varit usla borta i inledningen av säsongen (och i slutet på förra). Man gjorde 3 mål senast men 2 var på straff och 3-3 målet var en ren bjudning av Caen, som minuten innan gjorde 3-2 och slappnade av i tron att matchen var vunnen. Toulouse har haft problem med målgörande och skapande av chanser och kommer få svårt idag. Toulouse spelar ett lätt genomskådat spel då man spelar i princip detsamma hemma och borta. De öppnar upp för kontringar och med en pigg Toivonen på topp så ska Rennes vinna. 60% är lite mycket på Rennes men då jag tror på skrällar längre ned på kupongen så singlas de.

3. Frankfurt - Mainz 1X
Frankfurt har inte haft turen på sin sida de senaste matcherna. Mot Augsburg skulle de fått en straff och senast fick de en billig straff emot sig. De borde ha fått fler poäng än de har och är inte sämre än Mainz trots sämre position i Bundesliga. Mainz brukar ha svårt i detta derby där de 10 senaste i Frankfurt slutat 5-4-1. Mainz slog Dortmund hemma senast men managern kommer rotera lite i laget då man matchat tätt på senaste tiden. Jag tror inte Mainz vinner idag och 1X räcker.

4. Werder Bremen - Schalke  1X
Stora bekymmer i Schalke. Under nästan hela säsongen har man haft skadeproblem och nästan hela backlinjen har saknats. Trots detta har man kryssat mot Bayern München och man överraskade även Chelsea i CL. Till idag har problemet ökat då Draxler och Boateng båda är avstängda. Draxler är lagets viktigaste spelare och de kommer få svårt ikväll.. bremen har liksom Schalke inlett säsongen svagt, men man gör mål och det ska räcka för att inte förlora ikväll. 1X.

5. Arsenal - Southampton  X2
Här var  jag ett tag inne på säker 2:a. Arsenal kommer rotera igen och spela ungdomar som varje år i ligacupen. Ikväll lär man låta Ospira debutera i målet och 3-4 unga spelare kan även de få en första match ikväll. Southampton går bra i PL och kommer med bästa laget (enligt de rapporter som finns nu) då manager Koeman vill hålla momentum uppe. S´oton imponerar för tillfället och kommer inte att förlora ikväll. X2 men små kuponger kan singla 2:an

6. Liverpool - Middlesboro  1X2
Även här är jag inne på skräll då Boro spelar riktigt bra och har enormt självförtroende. Dessutom kommer Liverpool göra flera ändringar i startelvan, både för att testa nytt men även för att derbyt mot Everton på lördag prioriteras. Dessutom har man viktig bortamatch i CL mot Basel veckan efter. X2 räcker långt men jag tar med 1:an trots allt då Liverpool normalt ska vara bättre laget. Märk dock att Liverpool inte vunnit hemma i ligacupen under ordinarie tid sedan 2008.

7. Sunderland - Stoke  X2
Sunderland gör stora ändringar då Poyet vill se de spelare som inte fått mycket tid i ligan visa upp sig. Poyet har sagt att denna match ska dessa spelare visa att han gjort fel som inte låtit dem spela i ligan. Sunderland har inlett säsongen med 4 kryss på 5 matcher och även om två av dem var mot Man U och Spurs så har senare tids resultat visat att båda dessa är svagare än förväntat.
Stoke är obesegrade borta denna säsong och verkar komma med ett starkt lag ikväll. Krysset ligga nära till hands men vinner något lag så blir det Stoke X2.

8. Swansea - Everton  2
Swansea har kommit ned  på jorden efter en bra start i PL och jag tror man faller än mer och slutar närmare botten än toppen i år. Jag tyckte de var riktigt svaga mot Southampton och man fick även Bony utvisad, så han saknas idag vilket är ett avbräck.
Martinez roterar lite i Everton ikväll men har sagt att man satsar på ligacupen då det är deras största chans till att vinna något i år. Everton har under modern tid aldrig förlorat borta mot Swansea och jag kan inte se dem göra det idag heller. Jag tror att Swansea återigen spelar med B-killarna som i förra ligacup matchen där endast 1 spelare i startelvan spelade senaste ligamatchen. Jag hoppades att Swansea skulle bli klara favoriter och värdet är inte så bra som jag hoppades på Everton. Men jag kan inte se annat än en klar bortaseger och singlar ändå.


144 rader:
1X2
1
1X
1X
X2
1X2
X2
2


Bästa oddsspelen idag är Boro+1 eller rak 2:a och Southampton från tipset.
Utanför tipset tror jag Fulham är bästa draget. Efter att Magath sparkades så är stämningen helt annorlunda rapporteras det och tillfälliga managern ser detta som en bra chans att börja vinna matcher. De ger runt 1,80 i odds och de tär bra.
Även Cardiffs tillfälliga managers satsar på vinst och 2,70 på dem är riktigt bra. De var bra mot Derby senast.
Sheffield United till 3,00 i odds är även de ett spel. De borde vara favoriter mot L. Orient IMO.



Inga kommentarer: