24 september 2014

Topptipset 24 september

Ingen bra dag igår. Garderingarna i Italien och England satt klockrent men usla insatser av mina singlar förstörde det hela. Idag är det massa svenskt på kupongen och det finns ett par kul skrälldrag.

1. Djurgården - Falkenberg  1
Ingen skräll kan förväntas här. Falkenberg visar nu att man inte räcker i allsvenskan och jag tror de följer BP till Superettan. Djurgården har faktiskt lite chans på topp 3 och har toppform. 5 vinster på senaste 6 matcherna och enda insläppta målet på de senaste 6 kom i förlusten mot Åtvidaberg. Banker 1:a

2. Elfsborg - Gefle  1X
Gefle har haft otur å bortaplan på sistone och borde haft ett antal poäng till. Elfsborg blir jag inte klok på. Man blandar och ger och målproduktionen är inte bra, bara 2 mål senaste 5 matcherna. Gefle kan fixa ett kryss so rensar bra.

3. Halmstad - Malmö  2
Malmö kan nästan avgöra Allsvenskan genom vinst samtidigt som AIK förlorar poäng. 8-9 poäng på 5 omgångar är för långt gap. HBK har sprattlat till och slagit både Helsingborg och AIK på bortaplan. Hemma mot Malmö har man dock usel statistik; 7 raka förluster och ingen vinst senaste 10. Inte så idag heller och MFF bankas.
Sex av de sju MFF-vinsterna i Halmstad har varit med mer än 1 måls marginal, så MFF-1 rekommenderas.

4. Helsingborg - BP  1X2
Här chansar jag. BP åker ur och har usel form men detta är en match där jag har en feeling att HIF är för stora favoriter. Jag chansar att de spelar som mot Halmstad och bjuder in BP.

5. Mjällby - AIK  1X
AIK brukar aldrig förlora mot Mjällby, men som vanligt i svensk fotboll verkar alla lag få stora skälvan då de har chans på guld och AIK hade kunnat vara i ledning med tanke på MFFs svaga form. Men så går man och förlorar matcher man egentligen ska vinna. Mjällby har bra form med 3 raka segrar och form slår alltid klass. chansar på att 1X ska räcka.

6. Örebro - Göteborg  1X
Göteborg har kryssat i 9 av 12 bortamatcher i år och kommer inte kunna få mer än 1 pinne borta mot ett ÖSK, som både har toppform och som spelar bra för dagen. Jag var inne på säker 1:a men med tanke på hur ofta Göteborg kryssar kan det vara dumt att inte ha med det tecknet.

7. Caen - PSG  1X2
Caen brukar sällan slå PSG men hemma brukar det vara jämna matcher. PSG är dessutom i usel form och det rapporteras om problem i klubben. Zlatan saknas idag och det kanske kan ge effekten att laget blir bättre om det nu stämmer att andra tycker han särbehandlas för mycket. caen står just nu i 12%,vilket är för lite. Spelarna singlar PSG på rutin och här finns goda skrällchanser.

8. Cagliari - Torino  1X
Jag säger det på en gång. jag kan inte mycket om italiensk fotboll och jag tycker den ä helt ointressant. Hade hellre sett engelska ligacupen på Topptipset. Jag kollar stats och 1X räcker för mig. Ni som har råd helgarderar.

144 rader
1
1X
2
1X2
1X
1X
1X2
1X

Inga kommentarer: