26 november 2014

Onsdagens Topptips

Nu är jag tillbaka igen och inleder med ett topptips till dagens CL-omgång.

1. Malmö - Juventus  X2
Juve är ju ett par klasser bättre, men man når inte upp till Atletis klass och Atleti (som förvisso vann 2-0) hade det inte superlätt i Malmö. Dessutom är Juve märkligt svaga på bortaplan i Europa. 1 poäng på de 6 senaste och 3 raka utan att göra mål. MFF kan störa dem.

2. Atleti - Olympiakos  1
Klasskillnad. Atleti säkrar avancemang och troligen gruppseger vid vinst. Olympiakos är grymt svaga borta och kommer få storstryk.

3. Basel - Real Madrid  1X2
Real redan vidare och även om man förlorar här ska man vinna gruppen, men jag tro Real ändå går för seger. Basel dock inte ofarliga. man har slagit lag som Bayern och Chelsea på hemmaplan och då de har starkast motivation kan det räcka. Jag helgarderar.

4. Ludogorets - Liverpool  1X
Båda lagen måste gå för vinst. Ludogorets kan inte räkna med att ta poäng i Madrid och Liverpool måste slå Basel hemma om de tappar poäng idag och vinner basel räcker inte X för dessa lag. Jag är extremt kluven. Liverpool visar i PL att man inte räcker till och har bara slagit Ludogorets hitills i CL (2-1 hemma). Jag skulle vilja helgardera men har inte råd. Tippar ni mer än för 144:- så är helgarderingen given. Inget lag tjänar på kryss, så 12 vore kanske det smarta sättet att gå. Jag tycker dock att Liverpool är försvaga i år och Ludogorets har spelat bra mot både Basel och Real hemma. Jag chansar på 1X.

5. Leverkusen - Monaco  1X2
toppmöte i gruppen. Jag tycker det är lite märkligt att denna inte spelas samtidigt som andra matchen i gruppen. Om Zenit och Benfica kryssar så har Leverkusen vunnit gruppen med kryss här och man är vidare även vid förlust. jag helgarderar

6. Zenit - Benfica  1X
Lite vanskligt att lämna Benfica då Zenit varit svaga hemma både i CL och i ligan. Benfica inget bra bortalag i CL dock där man har en vinst på senaste 11.

7. Anderlecht - Galatasaray  1
Inget av dessa lag bör ha chans till avancemang utan får slåss om EL-platsen. gala har visat sig vara riktigt svaga i år. Efter 1-1 hemma mot just Anderlecht har man 2st 1-4 förluster borta och hela 0-4 hemma mot Dortmund. Jag tycker värdet just nu är bra på hemmalaget och singlar.

8. Arsenal - Dortmund X2
Dortmund är vidare men vill vinna gruppen. För det räcker X. man har dock varit överlägsna i CL denna säsong. 4 vinster och 13-1 i målskillnad. Arsenal vidare med X. Om det blir oavgjort i andra matchen är man vidare även med förlust. X troligaste resultatet då det gynnar båda men Dortmund gillar att spela mot lag som spelar som aarsenal och jag tro de har god chans att vinna.

Inga kommentarer: