02 november 2014

Topptipset Söndag

Ett topptips med stora favoriter i Superettan, som om alla de 3 vinner kommer att ge enormt låg utdelning.Själv är jag inte så säker på att de vinner dock.


1. Manchester C - Manchester U   1X2
Derby i Manchester och jag tar ställning för laget med bäst form. City har haft en usel vecka och då Pellegrini i princip sagt att Champions League prioriteras framför ligan så tror jag att måstematchen hemma mot Moskva på onsdag rankas högre, iaf av managern. Inte för att City på något sätt struntar i denna match men Pellegrinis jobb sitter löst om man inte avancerar från gruppen i CL. Båda lagen saknar viktiga spelare men i en sådan här match är det mindre viktigt. City har tre raka derbyvinster och det blir inte ofta ena laget vinner 4 i rad. Jag tror inte så sker nu heller och egentligen räcker X2. 1:an med på kupongen efter stor tvekan


2. Aston V - Tottenham  X2
Aston Villa har usel form, 5 raka förluster utan att ens göra mål. Samtidigt har Spurs varit upp och ned i prestationerna. I veckan har de en EL-match borta mot Astera, men de visade hemma att de är så pass mycket bättre att jag inte tro man räds den matchen. Spurs slår alltid AV och har 5 raka inbördes utan att släppa in mål. Så allt talar för en Spurssger med ett ar mål och att AV återigen kammar noll. X åker med om det blir 0-0
 

3. Sundsvall - Landskrona  1
Sundsvall bör nå Allsvenskan. En poäng så är biljetten fixad. För Landskrona räcker inte en poäng för att rädda dem i Supettan, om inte Assyriska förlorar med mer än 4 mål. Så Landskrona måste gå för seger, vilket innebär att de kommer att öppna sig bakåt. Sundsvall kommer vara klara för Allsvenskan redan efter 20 minuter och jag tror det kan bli tennissiffror här. Kanonsäker 1:a

 
4. Hammarby - Jönköping  1X2
Ett annat lag som är nära Allsvenskan igen är Hammarby, men jag är inte säker på att de fixar det på egen hand. Man har slarvat en hel hemma och senast visade man nervositet i en svag bortamatch mot GAIS. Idag tar man emot ett lag i toppform som iofs inte har något att spela för men som inte heller kommer till Stockholm för att vika ned sig eller ha överdriven respekt. Storpublik väntas men jag tror att om Bajen inleder matchen svagt så kan nervositeten hos publiken vända sig till något negativt för laget. Bajen bör vinna           och måste troligen vinna men jag är inte säker på att de fixar det.

 
5. Ljungskile - Varberg  1X
Ljungskile måste gå för seger. Skulle Bajen och Sundsvall leda stort tidigt så tror jag inte att Ljungskilespelarna börjar hänga med huvudet. De har kvalmatchen säkrad iaf och är enda laget i toppen utan något att förlora. Man förlorar inte denna match och utelämnar skrälltvåan. 1X.

 
6. Sampdoria - Fiorentina  1X
Viola har spelat över sin förmåga hela säsongen IMO och haft en hel del flyt. Sampdoria är starka hemma och det bättre laget. Som det ser ut idag blir de inte jättefavoriter i denna match och därför tänkte jag singla dem. Dock med viss tvekan och större kuponger tar med X.

 
7. Torino - Atalanta 1X
Jag kan säga helt ärligt att italienska ligan är en de mest ointressanta i Europa och dessa två lag är några jag inte har mycket koll på eller bryr mig ett dugg om då de inte är med på tipset. Idag är de dock med och jag kan bara läsa i statistiken och se att Torino brukar vara starka hemma. Chansar dock med halvgardering.


8. Elche - Espanyol  1
Elche har spelat bättre än tabellen visar men framförallt har man haft svårt hemma. Espanyol är dock inget lag som imponerar och borta är man ofta rent bedrövliga. Elche kommer att ta sin första hemmaseger idag och jag singlar dem utan att tveka.

 

Inga kommentarer: