10 maj 2011

Tisdagens bästa spel

Jag tycker mig ha hittat ett bra spel idag i Coppa Italia

Palermo - 3,75
2-2 i första mötet i Milano. Milan vann ligan i helgen och lär väl ha firat ordentligt. Visst kan man nå en cupfinal, där Inter troligen väntar, och därigenom vinna en dubbel. jag har dock fått ett par intressanta funderingar på detta från en vän som kan lite mer om italiensk fotboll än jag kan.
För det första är dubbeln ingen jättegrej i Italien, inte som i England iaf. Sedan funderade min vän på om Milan verkligen vill utsätta sig för risken att förlora en cupfinal mot lokalkonkurrenten. Är man då verkligen "bäst i stan"!? Intressanta tankar och vi vet väl först då laguppställningarna kommer men Milan saknar iaf Gattuso och troligen även Zlatan.
oavsett Milans motivation så är det inte bara att komma tilL palermo och vinna enkelt. palermo är starka hemma och har 4 raka hemmasegrar i ligan mot Milan. Cupen betyder att Palermo har chans på spel i Europa och 3,75 är IMO riktigt bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gäller bortamålsregeln i Copa Italia?

Mårten sa...

Japp.. bortamål räknas så Palermo går vidare på 0-0 och 1-1

Anonym sa...

Tack för de pengarna! Satt fint på kontot...