27 september 2012

Topptipset 27/9


Just for Swedish readers 

Topptipset idag är intressant och jag har ett förslag på 144 rader:

 1. Häcken - Helsingborg  1
Häcken spelar för guld och jag hoppas de vinner då jag spelade dem inför allsvenskan. De är i bra form och gör många mål. Här ska man vinna mot ett HIF som är ganska mediokra.

 2. Malmö - IFK göteborg   1X2
Här har MFF blivit för stora favoriter. Göteborg till under 15% är kanonbra. Alltid speciella matcher då dessa möts och här har jag feeling att IFK kan ta hem det hela. De rensar bra.


3. Halmstad - Öster  1X
Öster i princip klara för allsvenskan. HBK vill också tillbaka och känns som laget med mest motivation här. 1X räcker långt. 

4. Umeå - Trelleborg   1
TFF har haft en tuff säsong och den kommer fortsätta vara tuff eftersom de får stryk mot ett annat lag som slåss i botten. Umeå är bättre för dagen och hemma ska man slå TFF. Jag bankar då Umeå borde vara mer streckade.

5. Varberg - Hammarby  1X2
Helgarderar direkt. bajen ska vinna men är överstreckade. Varberg kan slå alla lag i superettan och i mina ögon är under 25% för lågt på dem. 

6. Siena - Bologna  1X
Mycket trolig hemmaseger. Men Siena är lite överstreckade. Ta med krysset för bättre värde. Bologna kan ni dock lämna därhän.

7. Thun  - Young Boys  1X
YB ska inte vara favoriter IMO. Tror de blivit så bara för att de sitter på närminnet hos folk efter matchen mot Liverpool förra veckan. Bra värde på 1X och det räcker.


 8. Bochum - Kaiserslautern  1X
Lite av en chansning men jag tycker även här att värdet ligger på 1X. Öppen 50-50 match och med 1X känner jag mig inte helt trygg, men finner det vara det bästa spelt. helgardera gärna.

 

System 144 rader
1
1X2
1X
1
1X2
1X
1X
1X                       

Inga kommentarer: