27 oktober 2014

Topptipset måndag 27/10

Idag tippar jag topptipset som ser kul ut. Jag tror att det kan skrälla i ett par matcher och hoppas på fina pengar denna måndag också.


1. QPR  - Aston V  1X2
Två av PL:s sämsta lag möts i en match som på förhand känns lika kul som 10 timmars stirrande på att 2 stenar ska para sig. Jag hoppas båda lagen åker ur men här kan jag inte finna vinnaren så jag fegar och helgarderar.

2. Helsingborg - Göteborg  X2
Göteborg säkrar EL-spel med vinst och jagar andraplatsen i Allsvenskan. HIF:s säsong är över och jag kan inte se dem hota blåvitt här. X2 är helgarderat.

3. Mjällby - Kalmar  1X
Mjällby behöver seger för att kunna rädda sig kvar i Allsvenskan. Förlust innebär att de som bäst kan hamna på kvalplats. kalmar har inget att spela för och det har märkts på slutet. Mycket trolig hemmaseger men jag tar med X.

4. Jönköping - Öster  1
Toppform för Jönköping som med vinst i de två sista samtidigt som Sundsvall förlorar sina 2 sista, går upp på kvalplats till Allsvenskan. Öster kämpar för att slippa nedflyttningskvalet. Måste troligen ta full pott på slutet för att göra det. Öster har skadeproblem och bara 1 ordinarie mittfältare spelar, så jag singlar 1:an på kvalitet.

5. Landskrona - Ängelholm  1
Allt annat än vinst bör innebära nedflyttning för Landskrona då man har Sundsvall borta i sista rundan. Ängelholm behöver också poäng för att rädda sig kvar. Om ens det räcker. Ekonomin kanske tvångsnedgraderar dem ändå. Liten chanssning av mig då jag singlar 1:an. Just nu riskerar Landskrona att bli för stora favoriter och då kan en gardering på dem vara bra. Många timmar till spelstopp dock.

6. Sirius - Sundsvall  1X
Sundsvall säkrar minst kval med poäng och vinner man tar man ledningen i Superettan. Sirius har gjort en bra säsong och har inget att spela för. Jag tror dock Sirius tar poäng här. man har slagit 2 bottenlag på sistone och Sundsvall drabbas nog av samma nervositet som Ljungskile och bajen gjorde i helgen. Det är slltid så i slutet av dessa serier. Helgarderar dock då Sundsvall är det bättre laget.

7. Nordssjaelland - Aab  X2
Här tror jag stenhårt på att Aab överraskar. Kanoininsats mot Kiev i EL i veckan ssamtidigt som Nordsjaelland var usla i förlusten mot SönderjyskE. Hemmalaget saknar dessutom viktiga Anders Christiansen. X2 räcker.

8. Kayseri - besiktas  X2
Alla verkar luta sig mot Besiktas som singelstreck. Och visst ska ligaledarna slå svaga Kayseri. men de är så överstreckade. Oddset är 1,80 (vilket iofs känns högt med tanke på lagens form) och Besiktas är streckade på 72%? nej tack. Krysset ska med.


1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka Mårten, du kommer ofta med bra och spännande tips! Jonas