21 juli 2016

Topptipset 21/7

Stod över topptipset i 2 dagar då det kändes som låga utdelningar. Nu blev det inte riktigt så enkelt som det verkade men jag hade ändå missat :)

Missade gjorde jag senast enbart på Midtjylland som tappade in en 2-2 kvittering i 84:e :(

Idag tror jag svenska lagen får det tufft och jag tror och hoppas på en bra peng. 162 rader idag istället för vanliga 144 för jag vill inte ta bort garderingar


1. College Europa - AIK  1X2
AIK vann hemma med 1-0 och är dunderfavoriter ikväll. Jag helgarderar dock. Vi såg på Linccoln red imps att Gibraltar tagit ett stort kliv framåt. De slog ju Celtic hemma med 1-0. AIK är inte bra just nu och saknar flera spelare; Isa, Per Karlsson, carlos Strandberg mfl saknas. Europa har varit bra hemma i ligan, som förvisso är rejält svag men en sak talar för dem idag. Värmen. Det är kanonheett i södra Spanien just nu och ikväll vid matchstart räknar man med 32-33 grader som sedan sjunker ända ned till 29 vid matchslut. Orkar AIK-spelarna detta? Troligen satsar AIK på 1-0 för att sedan lägga av då man vet att Europa inte kan göra 3 mål. Men sådana taktiker har slagit fel förut. Helgardera. AIK har dessutom Hammarby på söndag och tar man ut sig för mycket här så blir den matchen tuff

2. Cork - Häcken  1X2
Tror egentligen inte ett dug på Häcken här och de kan lämnas utanför men fler håller med mig och Cork är favoriter så Häcken åker med. Trolig hemmaseger IMO då Häcken inte är ett lag för Europa.

3. Grasshoppers - KR  1X
3-3 på Island och jag tror på många mål igen. Över 3,5 känns givet och båda lagen kommer att göra mål. Jag tror KR kan kämpa till sig 2-2 och garderar med kryss. Det räcker

4. Göteborg - Piast Gliwice  1
IFK vann 3-0 borta och kan ställa över folk. jag tror dock man vill bjua sin hemmapublik på en bra match och tror de vinner enkelt. kanske med mer än man vann borta. Dunderetta.

5. Strömsgodset - SönderjyskE  1
Sönderjyske var svaga i ligapremiären i helgen och hit reser man efter 2-1 hemma. Godset är det bättre laget och hemma ska man vinna och gör det. Borde vara större favoriter.

6. Odd - Giannina  1X2
Grekerna vann 3-0 hemma och Odd måste satsa framåt för att ha chans till avancemang. Man är klara favoriter på oddset men jag litar inte en sekund på ett lag som Odd. Får de en kontringsboll i baken tidigt kommer de falla ihop och förlora även hemma. helgardera.

7. Bröndby - Hibs  1
Bröndby bättre laget. Hibs spelar i nästhögsta ligan i Skottland och har efter 0-1 hemma nu viktigare saker att fokusera på med ligan som startar om 2 veckor. Brönddby satsar på cupen och vinner även hemma utan problem.

8. St Patric - D. Minsk  1X2
bara 1.1 i första matchen och Minsk är för stora favoriter. jag tror mest på hemmalaget och spelar dem +1 på oddset. På tipset helgarderar jag och tänker nte mer på denna öppna match.

Inga kommentarer: