26 februari 2011

Lördagens bästa spel

Inleder med topptipset som känns riktigt klurigt idag och jag hoppas på bra pengar. Chansar lite på mitt 144 raders men skriver var ni bör gardera om ni tippar större, vilket rekommenderas denna vecka.

1. Wigan - Man U  8-20-72
Man U har spelat i CL i veckan och är stora favoriter. MEN... Man U har aldrig förlorat en poäng mot Wigan och jag tror inte det sker idag heller. Bra singel 2:a på en svår kupong.

2. Aston V - Blackburn  67-22-11
Vill helgardera då jag inte litar på AV och det är bra värde på Blackburn. Men Blackburns svaga bortaspel gör att jag med tvekan ställer dem utanför.

3. Everton - Sunderland  60-27-13
Här tror jag mkt på skräll. Den som har råd helgarderar men jag väljer X2. Känns ibland som om Everton skärper sig mer mot de bra lagen och tappar poäng i matcher som denna.

4. Newcastle - Bolton  52-29-19
Bolton har två raka bortavinster i cupen och jag tror det är cupen som prioriteras nu då man är i ingenmansland i ligan. var inne på säker 1:a men då Bolton tätat bakåt rejält på sistone så är 0-0 en uppenbar risk. 1X.

5. Wolves - Blackpool  53-25-22
hade Wolves stått i mindre procent så hade jag singlat dem här. Blackpool skräller förvisso en hel del men Wolves kommer inte underskatta dem och idag saknas Adam i Blackpool och det är ett stort avbräck. 1X.

6. Barnsley - Norwich  26-33-41
Hittar bra orsaker att tippa alla resultat här och helgarderar direkt.

7. Hull - Cardiff  39-32-29
Lite kort med säker 1:a men jag har inga andra bättre singelförslag. Båda lagen har bra form men hemma känns Hull som det bättre laget och ska normalt vinna.

8. Millwall - Nottingham  31-33-36
Nottingham var nära att få säker 2:a på sig men man har en del skador som oroar mig och jag valde till slut att helgardera.

Systemet 144 Rader
2
1X
X2
1X
1X
1X2
1
1X2

Inga kommentarer: