12 mars 2011

Lördagsspel

Quins vann igår men inget mer.

Idag ser topptipset lätt ut men någonstans finns det väl en möjlighet att det blir pengar. Har 4 spel utöver det och spanska tipsen (som denna vecka är enbart 3 matcher)

1. Man U - Arsenal   48-31-21
Jag är helinne på man u här. Arsenal åkte ur CL i veckan medan Man U har sin CL match på tisdag. I ligan står det mellan dessa också verkar det som. man U satsar på detta trots CL-matchen och jag tror de vinner och singlar 1:an.

2. Burnley - Millwall  65-23-12
Burnley oftast bra hemma och ska vinna men Millwall kan vara stärkta av vinsten mot QPR senast och kan fixa poäng. 1X

3. Coventry - Hull  32-32-36
Öppet och jag helgarderar.

4. Derby  -Swansea  22-29-49
Här kan det skrälla. Derby har förvisso svag form men Swansea börjar också visa tendenser att formen är på väg ner. Båda lagen får tillbaka spelare och helgarderingen är given.

5. Leeds - Ipswich  67-21-12
Ipswich som är i ingenmansland spelar inte bra för dagen och får svårt här. leeds ska vinna enkelt men jag ser lite värde i krysset och spelar 1X.

6. Portsmouth - Boro   59-25-16
Boro har stora avbräck men jag har en feeling för att detta är den typ av match där man kan skrälla. jag tar 1X men helgardering vore inte fel. Bra värde på det IMO.

7. Scunthorpe - leicester  22-28-50
Scunny har spelat bra hemma på sistone. 3-1-0 på de 4 senaste och då har man slagit både Swansea och Nottingham. Leicester har tappat formen och har nu spelat 4 raka utan vinst. Kvalet ser allt mer avlägset ut och så gör 3 poäng här. 1X räcker.

8. Watford - Sheffield U  57-26-17
Visst vann SU senast men man åker ur serien tror jag. Man är helt enkelt usla i år och jag tror Watford tar en enkel seger. Säker 1:a


Systemet 144 rader
1
1X
1X2
1X2
1X
1X
1X
1


Övriga spel

Brum - Bolton  2-2,60
Brum är redan i Europa, nu gäller det att rädda kontraktet. Då detta är en FA-cupmatch så är det enkelt att se var Brum måste fokusera och det är inte på en vinst här.

Crewe - Chesterfield - över 2,5 mål  -1,70
5-5 i november mellan dessa och 5 av de 6 senaste mellan dessa har gått över 2,5. Allt talar för det idag med.

Cowdenbeath - Ross co 2-2,25
Sedan förra mötet (och inkluderat den matchen) med cowdenbeath har Ross 3mål på 7 matcher varav 1 var självmål och det senaste en sen straff för Dunfermline. Cowdenbeath har 1 vinst på de 13 senaste och det var mot bottenlaget Stirling där man gjorde 4-3 i 92:a minuten. man låg då under 3-0 men i 77:e min gjorde man 3-1, Stirling fick sedan en man utvisad och Beath fick straff och sedan vann man alltså 4-3. Men senast mot Dundee var man usla igen och Ross vinner detta.

Dundee - Queen of south  1-1,70
hade det inte varit för ekonomin, som gav 25 minuspoäng, så hade Dundee legat klart först i serien. Nu möter man ett QOS som har usel form och hemmasegern blir enkel.


Spanska tipsen:

Säkra:
cartagena - Huesca  1
Levante - mallorca  1

Chans:
Zaragoza - Valencia  1

Inga kommentarer: