13 augusti 2016

Topptipset 13/8

Så nära en fin vinst senast men Pompeys kvittering med 5 minuter kvar förstörde. Idag börjar Premier League och det finns flera felaktiga favoriter.

1. Burnley - Swansea 1
Burnley kommer inleda säsongen bra. Sedan kommer man att dala mot botten och riskerar nedflyttning. Swansea är andra som kan få slåss för att hänga kvar och jag kan inte se dem vinna denna match. Burnley är lite för stora favoriter och kryss kan tas med av dem som spelar större system.

2. Crystal p - WBA  X2
Tror att WBA åker hit och gör som vanligt; satsar på oavgjort på bortaplan. 0-0 mycket troligt resultat här men jag har tror CP kan få det tufft att göra mål idag så enda tänkbara gardering är 2:an till fina 17%

3. Everton - Tottenham  X2
Spurs är lite för stora favoriter men jag kan inte se dem förlora. På oddsspel är de ett kanonspel men som 43%iga favoriter på tipset måste de garderas med X då det kan vara viktigare att inte förlora än att vinna denna match.

4. Boro - Stoke 2
Vansinnigt att Boro är favoriter. Stoke ser ut att ha en stark trupp och jag tror man vinner ganska enkelt här. 27% är bra på ett singelstreck.

5. S´oton - Watford  X2
Southampton ser mycket svagare ut än ifjol och överskattas rejält av bookies och spelare. 71%?? det är för mycket för alla alg som står i 1,75 och då S´oton inte borde stå i mindre än 2,25 så är det helt vansinnigt spelat av svenska tipsspelarna. Jag tror Watford är det starkare laget och går man för det så vinner man.

6. Aston V - Rotherham  1X2
Två lag jag tror åker ur championship. AV spelade i Pl ifjol men var urkassa och jag ser ingen ljusning denna säsong. Man inledde med en förlust borta mot starka Sheffield W, finns inget fel i det. Men jag tror man kommer vara ineffektiva framför mål hel säsongen och Rotherham, som var värda mer än 2-2 hemma mot Wolves, kan skrälla. Helgardera.

7. Barnsley - Derby  X2
Derby var svaga hemma i premiären mot Brighton då man bara fick 0-0. Man är det bättre lag här men både förra veckan, under försäsongen och i ligacupmatchen i veckan så har man visat upp en oförmåga att göra mål. Så 0-0 risk finns och Derby måste garderas med kryss.

8. Leeds - Brum  1X2
Två enormt svårbedömda lag. Leeds blir för stora favoriter men det kan sluta hur som helst så jag helgarderar

144 rader

Inga kommentarer: