15 januari 2008

En hund ikväll

Ikväll springs fina lopp på Hall Green i England och jag har ett tips i huvudlöpningen.

Hall Green 9.45 2- Killieford Raven
klara favoriter är hund 3 och 5. Box 4 är tom efter att en hund diskades efter semin.
KR kom 3:a senast efter Directors chair, som nu startar i box 5) och den diskade hunden. Men idag har KR ett klart bättre läge innanför de två favoriterna och då KR har en bra start så kan han hålla dem utanför sig in i första böj. DC är en hund som hellre springer längre ner i banan och är därför missgynnad av spår 5 och jag tror t.o.m. att de två favoriterna kan göra bort varandra i någon av kurvorna.
Som ni vet gillar jag Charlie Lister och jag har emellanåt kontakt med kenneln. De tror att KR har bra chans idag och tycker de står i för högt odds. KR har gått ut en del hos de flesta bookies och ligger nu på odds mellan 8-11,50. Jag tror de oddsen sjunker närmare start och rekommenderar er att spela på högsta möjliga odds just nu. Plats eller E/W spel är också intressanta.

Inga kommentarer: