19 januari 2008

Lördagens bästa spel!

Liverpool vann enkelt i veckan och lär vinna ännu enklare i nästa FA-cuprunda då man får amatörmotstånd. Det borde blivit mer än 5-0 men man bytte ut Torres och Gerrard efter den sistnämndes 3:e mål och spelet stannade av.
bristol Rovers - Fulham regnade bort och spelas i nästa vecka.

Hundspelet missade. Det skrällde, men det var fel hund som vann :(



Det har varit dåligt med uppdateringar senaste tiden och det lär fortsätta någon vecka till. Detta pga personliga åtaganden som går före detta, tyvärr. Men på helgerna uppdaterar jag iaf alltid och titta gärna in varje dag för får jag tid finns det tips!!

2 spel idag. Dåligt väder i framförallt Skottland gör att många matcher kan ställas in och jag ligger därför lite lågt. Tidsbrist leder tyvärr till att det blir korta analyser idag. Men tipsen är bra för det:)


Clyde - Dundee 2
Skotska div 1. Clydes manager, fd storspelaren Colin Hendry avgick igår, bl.a. pga hans frus sjukdom (som jag berättat om tidigare). Dessutom saknas en viktig försvarare.
Dundee är ett av seriens klart bästa lag och man får tillbaka mittbacken MacKenzie. Man saknar ett par spelare pga avstängning bl.a. bäste målskytten Macdonald, men man har bra ersättare..
Dundee är klart bättre och det är turbulens i Clyde efter Hendrys avgång igår. 2,00 finns på 2:an och det är DAGENS BÄSTA SPEL.


Newcastle - Bolton 1
Keegan är nygammal manager i Newcastle. Jag brukar sällan anse att ett lag spelar bättre direkt med en ny manager (vilket de flesta verkar anse) men här tror jag att Newcastle får en boost. Keegan ger förhoppningar och en negativ trend kommer att brytas. Man har dock bara 12 seniorspelare att tillgå då 4 är iväg till Afrikanska mästerskapen och 3 är avstängda. Trots detta tror jag på kanonchans mot ett Bolton som kommer rasa i tabellen.
Bolton har et par nya värvningar som kan debutera idag men ingen kan ersätta Anelka som var deras klart bästa under hösten.
1,75 finns på hemmaseger och det är OK trots Newcastles problem.

Inga kommentarer: