27 januari 2008

Söndagsskrällar

Idag har jag två skrällspel i FA-cupen som jag spelar som halvgarderingar


Sheffield U - Manchester C 1X
I förra omgången slog Sheffield ut Bolton och jag tror de har mycket goda chanser att slå ut ett till PL-lag idag. Innan derbyförlusten senast hade man två raka vinster (bl.a. mot Bolton) och formen verkade vara på väg åt håll. Idag saknar man bara sin långtidsskadade medan Hendrie och Naysmith troligen är tillbaka.
City är svaga på bortaplan och har bara 2 vinster under säsongen. Man har spelat över sin förmåga men det känns som formen kommer dala nu. Micah Richards och Garrido saknas medan Mpenza återkommer efter 5 veckors frånvaro.
Sheffield har stora chanser att skrälla och 4,00 som vinnare är riktigt bra. Dock finns en klar 0-0 risk och därför spelar jag 1X till 1,75


Manchester U - Tottenham X2
Jag tror på en tråkig söndag för Manchesterlagen. Båda lagen har bra form här men jag har stark feeling för Spurs, som definitivt står i för höga odds. United har hållt nollan i 4 raka matcher och saknar i stort sett bara Saha och Neville.
Spurs slog Arsenal i ligacupen med 5-1 i veckan och oavsett Arsenals trupp i den matchen så var det ett starkt formbesked. Enda förlusten sedan nyårsdagen är borta mot Chelsea och Spurs kommer nog avsluta säsongen bättre än man spelade i höstas. Man saknar idag Chimbonda och anfallaren Bent samt ett antal långtidsskadade.
7,00 och mer för Spurs är för högt i den här matchen. 2,75 på X2 eller +1 på Spurs är dock det jag väljer att spela på.

1 kommentar:

Unknown sa...

Snyggt träff på Sheffield!