02 januari 2008

Onsdagens bästa tips

Ang. förra inlägget så vill jag tacka alla er som skrivit kommentarer och jag ber om ursäkt för att de aldrig publicerades på bloggen. Nu finns de där efter att jag läst igenom allihopa och numera ska era kommentarer komma uppp direkt. Jag har haft problem med detta tidigaremen hoppas det löser sig denna gång.


Idag har jag fått två hästtips till Solvalla av en hästspelande bekant och de läger jag in efter mina två fotbollstips till dagens matcher. PL-matcherna står i för dåliga odds. Liverpool och Bolton tror jag en hel del på men destår i lite för låga odds.

Alla skotska matcher börjar redan 16.00, så jag är lite sen med tipsen vilket resulterar i bara korta kommentarer om spelen.



Dumbarton - Albion 1
Skotska div 3. Albion läcker rejält bakåt. Man har släppt in 24 mål på de 6 senaste, trots att man vunnit 2 av dem. Idag har man stora skadebekymmer med 4-5 ordinarie på skadelistan. Exakt detsamma var läget i helgen då man förlorade hemma mot serieledande East Fidfe med 1-4.
Dumbarton har förlorat de två senaste, båda på bortaplan, men hemma är man klart bättre. Man är även bättre än ligaplaceringen. Detta är tredje mötet denna säsong, båda tidigare matcherna har slutat 2-0 till hemmalaget och det känns som ett troligt resultat idag också till 2,40 i odds.


Ross - Peterhead 1
Skotska div 2. Ross ligger tvåa, en poäng efter serieledande raith, men har två matcher tillgodo. Idag har man inga skador alls i truppen och formen är bra.
peterhead saknar viktige anfallaren Bagshaw som utvisades senast. Han är lagets nästbäste målskytt. Sedan tidigare saknas även bäste målskytten Bavidge och utan dessa på topp är Peterhead ganska så tandlösa offensivt. Ross tar ett kliv mot div 1 idag via ny vinst till klart godkända 1,70.



Hästtipsen; som alltså inte är mina utan från en bekant som brukar kunna detta med trav :)

Solvalla lopp 11: 7 - Udinsky Boshoeve
Solvalla lopp 8: 3 - Summer Hendrika (även DD-2)
Båda dessa tränas av Mantorpamatören Charles C Degiorgio och har kanonchanser.
SH imponerade senast och rapporteras vara en blixt bakom bilen.
UB är dagens bästa vinnare. Blåser till spets och krossar motståndet.
Två mycket bra favoriter.


Degiorgio är ingen som jag, Mårten, känner till alls. Så lite har jag koll på travet just nu. men texten oven är ungefär så min bekante sa om spelen.
Han varnar f.ö. för att Degiorgio har en storis som mycket väl kan missa; Superior As i lopp. Han är 86%-are på V64 men min bekant tycker den ska garderas upp rejält. En hetsig häst som kan få svårt att hålla sig lugn idag. garederas upp på V64!

Inga kommentarer: