21 november 2010

Bra lördag

Även om topptipset missades så var det en bra lördag igår.

Stoke vann 3-0
Bolton vann 5-1
Millwall vann 1-0
och i Spanien vann Cartagena med 2-1 helt rättvist efter vändning sista 5.


Idag blir det  2 spel förutom topptipset. Topptipset ser riktigt svårt ut och det kan bli svårt att få in den utan fler an två helgarderingar men jag försöker :)

1. Fulham - Man C  24-32-44
Man C för stora favoriter. Fulham inte oävet hemma och ska vara första garderingen efter krysset. Båda lagen saknar målform och 0-0 ligger extremt nära. 5 av de 9 senaste här mellan dessa har just slutat oavgjort. så varför inte idag också. 7 raka mellan dessa oavsett hemmalag har slutat med att hemmalaget inte vunnit. är lite kluven. Visst vore helgardering skönt men jag tror inte Mark Hughes förlorar mot sitt gamla lag. Skulle även vilja singla X men väljer att ta med 1:an på värdet.

2. Chievo - Inter  16-28-56
Inter singlas av många pga gammal vana. Formen är dock allt annat än bra och jag helgarderar.

3. Lecce - Sampdoria  34-34-32
Går på känslan här då jag tippar X2. lecce har spelat Ok hemma men har inte bra form för dagen. Senast var man urusla och jag tror Samp, som visat sig svårslagna på sistone tar minst 1 pinne. X2 Samp har lätt både mot Lecce i Serie A och på bortaplan mot dem. 9-3-0 på senaste 12 och här har man 5-1-0 på senaste 6 och man har gjort 3 mål eller mer i alla de vinsterna.

4. Parma - Lazio  31-30-39
Även här går jag på feeling. Lazio har varit riktigt bra på bortaplan i år och jag har en feeling att de tar alla 3 poängen idag och singelstreckar dem. Parma brukar ha riktigt svårt mot Lazio.

5. Deportivo - malaga  59-24-17
mer öppet än strecken indikerar. 17% på Malaga känns givet att ta och jag helgarderar. Trots att Deportivo har 16 raka utan förlust mot Malaga.

6. Osasuna - Gijon  60-24-16
Tänkte singla Osasuna, som jag tror vinner utan problem men strecken på X är för lågt och måste med. 1X

7. Sociedad - A. Madrid  33-28-39
Fel favorit IMO. Enbart Real har tagit poäng här i år och madrid har svårt, riktigt svårt mot Sociedad. Man har 13 raka utan vinst mot dem och 7 raka förluster här. Singeletta.

8. Sevilla - Mallorca  72-17-11
Sevilla ska vinna men 72% är för mycket. Här rensar krysset bra och jag skulle inte heller avråda de som har råd att helgardera på värde. 1X.

Systemet 144 rader:
1X
1X2
X2
2
1X2
1X
1
1X



Övriga spel:

Fulham - Man C - no goalscorer 8,50  (annars är under 1,5 mål bra också)
Blackburn - Aston V  2-3,10
Fel favorit IMo. OK.. AV saknar folk menspelade så bra senast och jag tycker Blackburn passar dem perfekt.

Inga kommentarer: