20 november 2010

Lördag + spanien

Lite tips till dagen samt de spanska tipsen från min spanska kontakt kommer här.
Inleder med Spanien där jag lagt till Bet365:s odds.

Säkra
Villareal - Valencia  1(1,90)
Sevilla - Mallorca 1(1,66)
Sp. Mahonés - Orihuela  2(2,10)


Chans
Cartagena - Real Betis 1(3,75)
Oviedo - Cultural 2(3,40)


Har även fått en säker dubbel i Tercera 13 där mar Menor och Costa Calida bara ska vinna enl. min kontakt. Oddsen ligger på 1,50 rexp. 1,40 hos Bwin





-------------------------------------------

Topptipset:

1. Brum - Chelsea  14-27-59
Chelsea förlorade 0-3 hemma mot Sunderland senast och man undrar ju hur det står till i laget. Brum brukar ha svårt mot Chelsea men har enorm hemmastatistik för tillfället med bara 1 förlust på de 21 senaste PL matcherna här. 14% är för lågt då Chelsea känns tveksamma så jag helgarderar.

2. Blackpool - Wolves  40-32-28
Fel favorit IMO. Wolves är egentligen bättre än Blackpool, även om tabellen inte visar det. Blackpool är sämsta hemmalaget i Pl och Wolves sämsta Bortalaget men jag har stark feeling för Wolves här, som jag tror snart når en vändning och jag nöjer mig med X2. Wolves har 14 raka utan förlust mot Blackpool.

3. Bolton - Newcastle  51-29-20
Bolton brukar slå Newcastle hemma. 6 av de 7 senaste har slutat med Boltonvinst och det gör så även idag. Newcastle kan spela lysande ena dagen (som mot Sunderland) och även lyckas vinnamot Arsenal borta för att sedan spela uselt i ett par matcher. Bolton mer stabila och klättrar vidare i tabellen. Säker 1:a

4. Man U - Wigan  86-10-4
Hur tråkigt det än låter så singlar jag Man U. Visst. 10% på X är lågt men både statstik och form säger att det blir en lätt hemmaseger och jag behöver mina garderingar. man U har 11-0-0 på sina möten med Wigan och förkrossande 35-4 i mål på dessa möten. Wigan har bara tagit 2 poäng i sina 20 senaste matcher mot lag från "the big 4" och inte tar man fler idag. Säker 1:a

5. West Brom - Stoke  43-32-25
Stoke har lätt för WB och har 6-1-0 på de senaste 7 mötena. WB har dessutom rejält svag form medan Stoke kommer stärkta av två fina hemmavinster (bl.a. mot Liverpool). X2 räcker.

6. Barnsley - Pompey  41-31-28
Pompeys fina formtopp har kommit av sig och då mangenom tiderna haft svårt mot Barnsley och Barnsley normalt är starka hemma så nöjer jag mig med 1X.

7. Bristol C - Leicester  26-33-41
Kupongens öppnaste match och jag helgarderar.

8. Cardiff - Nottingham  65-22-13
Cardiff förlorar aldrig hemma mot Nottingham och inte mkt talar för att de gör det idag. Dock är jag inte säker på att de vinner så jag spelar 1X.

Systemet 144 rader
1X2
X2
1
1
X2
1X
1X2
1X



Övriga lördagsspel (utan analyser)

Bolton - Newcastle  1 (1,50)
WB - Stoke  2 (3,40)
Boro - Millwall 2 (4,10)
Aldershot - Chesterfield 1 (2,50)
Liverpool - West Ham  X2 (2,50)

2 kommentarer:

Henke sa...

Ryggar ditt tips idag, lycka till Mårten.

bahama sa...

Jätterygg på Villarreal.