03 november 2010

Topptipset

OK utdelning igår med Köpenhamn, Eto´o och Benfica som vinnarspel.

Idag blir det bara kort topptips. Vet inte  om jag kommer ha kvar denna blogg då jag verkar ha allt mindre energi att göra större rekar. Men det kanske ändrar sig.

Topptipset ser klurigt ut idag så jag har en del chansningar.

1. Milan - Real  29-32-39
Real behöver inte vinna detta utan jag tror man är helnöjda med X. Här på San Siro har man dessutom aldrig vunnit. En del skador i båda lagen och jag tror X är det mest troliga utgången men garderar med 1:a

2. Auxerre - Ajax  35-31-34
Skador i Auxerre stör. Man måste vinna annars är man troligen borta. Men så tunna som man är framåt pga skador så kommer man inte räcka till: Jag tror Ajax vinner och singelstreckar.

3. Basel - Roma  36-30-34
Roma är inte bra i år, framförallt inte borta där allt man har är 1 poäng efter 4 matcher i Serie A. Att möta Basel blir inte lätt för dem heller och jag känner mig ganska säker med 1X

4. Cluj - Bayern M  17-26-57
BM obesegrade och kryss ska räcka för avancemang. En hel del spelare saknas dock idag och jag tror vi kan få en skräll och helgarderar.

5. Chelsea - S. Moskva  84-12-4
Vet inte Chelseas inställning här men 84% är för mkt. De ska ju vinna men 12% på krysset lockar och jag garderar 1X.

6. Zilina - Marseille 16-25-59
Zilina för tunna för CL och här tror jag man åker ur efter en ny förlust. Garderar med X på värdet.

7. Partizan - Braga  47-29-24
Braga måste få streck. Deras insats borta mot Sevilla sitter fortfarande i minnet och här kan man överraska. helgardera.

8. Shaktar - Arsenal  24-29-47
Arsenal har aldrig vunnit i Ukraina och värdet ligger enormt på Shaktar. 24% är kanon. Jämför med odds där de ligger på 2,85 ungefär. Solklar värdespik.

Systemet 144 rader
1X
2
1X
1X2
1X
X2
1X2
1


Övriga Europatipsmatcher:
Porto känns som ett bra singelstreck trots att de är så hårt spelade.
Krysset i Liverpools match måste med. Det är kryssgruppen nummer 1 och Liverpool siktar på Chelseamatchen i helgen. Klar 0-0 risk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Behåll bloggen Mårten. Jag tycker den är jätteintressant att läsa!

Bra jobbat!

Anonym sa...

Hej Mårten, Jag tycker din blogg är den bästa på nätet, följer dig dagligen. Fortsätt gärna att ge oss bra tips!

BenkeBus sa...

Fortsätt med bloggen, du har säkert bara en lätt "spelhöstsdepression" när jultomten nalkas kommer energin tillbaka.