28 december 2010

Brum slutar 0-0

Måste bara få skriva av mig. I slutet kommer ett tips till i morgon bitti dessutom.

Jag spelade en fotbolls-bomben idag. Bankade 0-0 I brum-Man U och set står så just nu i halvtid. Hoppas det inte blir så då jag var riktigt nära bra vinst. hade hemmaseger med 3 eller 4 mot 0 i både Man C och Spurs matcher och missade där eftersom Spurs "bara" fick 2-0.

Senare spelade jag en slumpat bomben på 24 rader på hockeyn för att ha som litet knarnarspel.

så här såg min kupong ut:

Skellefteå - LHC  1-2,3 (slutade 1-1 :( )
SSK - DIF  0,1-1,2,4 (slutade 1-2)
Timrå - FBK  0-2,4 (slutade 0-4)
Utdelning nära 40000 och hade LHC fixat 1-2 hade det gett iofs lite mindre men ändå bra.

Så...två nära bomben idag på låga insatser och det känns tråkigt.




Southampton vann iaf enkelt :):):)


Adelaide  -Sydney  2-4,60
Adelaides form har varit svag på sistone. Iofs har man mestadels spelat borta men spelet stämmer inte riktigt och man tappar allt mer till ledande Brisbane och med tanke på att man spelat fler matcher än lagen direkt under så riskerar man att halka längre ner från den mkt viktiga andraplatsen.
Sydney är mästare men ligger sist och riskerar att missa slutspelet. Formen är långt från bra men jag spelar på dem ändå i denna match då man är för underskattade. Adelaide har som sagt svag form och saknar flera viktiga spelare. Målvakten Galekovic ska vilas för att en skada ska läka inför slutspelet och kaptenen Dodd skadades senast och man riskerar honom inte i denna match. Målvakten som står i denna match är 19 år, har spelat 4 matcher i ligan någonsin, varav ingen sedan 31/10-2008!
Sydney har Brosque borta men har ändå bra chans. Matchen spelas dessutom på Adelaide Oval och inte Hindmarsh där Adelaide brukar spela sina hemmamatcher. Sydney är dessutom tvugna att börja vinna för att kunna nå 6:e platsen. Så detta spel känns bra. Täcker även upp med handikappspel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Retligt detta när man är nära att få in ett spel och upptäcker hur nära det var när man sitter med facit i hand så att säga. Min erfarenhet är att det är bra att alltid ha med resultatet 0-0 på Bomben-spel, det är ju ändå det resultat alla matcher börjar med och ibland blir det inga mål och då kvarstår 0-0 resultatet. Ibland kan det ju också vara en riktig skräll att ingen av lagen gör mål = mer utdelning. Tack för en toppenblogg!

/Dalmasen

Stoffe sa...

Kan instämma med Dalmasen vad gäller 0-0 matcher. Jag spelar mycket kryss överhuvudtaget och man kan se på Bomben att Bombenoddsen alltid är mycket mycket högre på 0-0 än 1-1 i samma match.