15 december 2010

Onsdagslir

Klurigt topptips idag då många lag har inget eller iaf lite att spela för. Jag går på motivation och feeling.

1. Brugge - Villareal  22-31-47
Villareal behöver poäng för att vinna gruppen och det verkar som man är intresserade av det. 1 pinne räcker om PAOK inte vinner borta mot Zagreb och då Brugge spelat ointresserat i EL hittills så lär Villareal få det de behöver. X2

2. Zagreb - Paok  52-29-19
Zagreb måste vinna annars är man ute ur EL. Paok är ett typiskt bortasvagt grekiskt lag och jag tror mkt på hemmaseger. Garderar dock med X då PAOK kan snåla sönder spelet. 1X.

3. Sp. Prag - CSKA  32-31-37
Båda lagen vidare och kan inte förändra sina placeringar. CSKA har visat sig totalt ointresserade av denna match då man bara har 15 man på plats och få av dem ordinarie. Prag spelar hemma och vill iaf ge de stackarna som ser matchen lite värde och jag tror de vinner enkelt om de vill. Säker 1:a

4. karpaty - PSG  16-27-57
Karpaty är ute medan PSG har chans på förstaplatsen. PSG vinner gruppen så länge som Sevilla inte vinner och vinner Sevilla krävs bara 1 poäng för gruppseger. Allt hänger på PSG:s vilja i denna match och även resultatet i den andra matchen i gruppen. Jag helgarderar då den känns mer öppen än streckningen visar.

5. Sevilla - Dortmund  37-29-34
Dortmund måste vinna för att avancera medan Sevilla klarar det med oavgjort. Sevilla har visat svag form och kan få svårt mot ett formtoppat Dortmund. Jag helgarderar.

6. Liverpool - Utrecht  72-18-10
Liverpool är gruppvinnare och Utrecht ute ur leken oavsett hur det går ikväll. Liverpool har ändå ett relativt starkt lag till start och Utrecht, som helt saknar form kommer få det svårt. Säker 1:a

7. napoli - Steaua  70-19-11
napoli måste vinna för att avancera men som alla italienska lag så tar man EL ganska så lätt. Bukarest är absolut inte ofarliga och här finns skrällchans. Bukarest kommer sikta på poäng och jag skulle vilja helgardera men får nöja mig med 1X.

8. Besiktas - rapid Wien  63-23-14
besiktas klara 2:or i gruppen medan Rapid är utslagna. Mycket trolig hemmaseger men jag garderar med X i en match ingen bryr sig om.

Systemet 144 rader
X2
1X
1
1X2
1X2
1
1X
1X


--------------------

Övriga spel:
Lausanne - Palermo  1-3,20
Båda lagen ue. Lausanne har bara en poäng hittills men har nu uppehåll i ligaspelet och möter ett Palermo som skiter i matchen och åker med sämre trupp än vanligt. Bra värde i hemmasegern

Inga kommentarer: