22 december 2010

Topptipset

Dags för lite julpengar, tycker ni inte? :)

Tippar ett topptips och hoppas på bra utdelning.

1. Bordeaux - Lens  70-20-10
Bordeaux svagare i år och har svag form med 4 raka X. Lens går inte bra men jag tycker de är understreckade här då hemmalaget definitivt inte är att lita på. Helgardera.

2. Brest - Marseille  23-32-45
Här är Marseille för stora favoriter. Jag tror inte de vinner ikväll och chansar bort dem. Brest är obesegrade hemma och Marseilles form är svag och borta har de ofta svårt. Marseille har en hel del skadebekymmer medan Brest får tillbaka ett par, bl.a. lagkaptenen. 1X räcker här, tror jag.

3. Lyon - Auxerre  70-22-8
Lyon har bra form och spelar bra hemma. Auxerre har samma lag till start som senast, vilket innebär att många ordinarie saknas. Lyon är för bra och vinner. Säker 1:a

4. Monaco - Sochaux  44-33-23
tar bort Monaco som har usel form. Inget tyder på att de ska vända trenden. Sochaux är inte bra borta men här tar de minst 1 pinne. Inget fel att helgardera men jag har bättre plats för mina. X2.

5. Almeria - Mallorca  38-32-30
Almeria svek senast efter tidig ledning. Jag vet inte om laget satsar på cupen och väljer att helgardera.

6. At. Madrid - Espanyol  55-27-18
Helgardering kan behövas då Espanyol är långt från ofarliga. Men Atletico satsar enl. uppgift på cupen och efter att ha åkt ur EL så är detta bästa chansen till att vinna något i år. 1X.

7. Betis - getafe  37-30-33
Litar på min spanske kontakt och singlar. Understreckade är dessutom betis.

8. Sevilla - Malaga  66-22-12
Två lag som floppat i Ligan och jag är inte säker på att cupen prioriteras. men så länge Malaga är så usla kan jag inte lägga streck på dem 1X.

Systemet 144 rader
1X2
1X
1
X2
1X2
1X
1
1X

Inga kommentarer: