27 april 2007

Helgens bästa spel

Cricketspelet gick inte så bra häromdagen då Australien var enormt bra och mycket bättre än sydafrika.


Jag har en hel del tips till helgens fotboll. De flesta tipsen kommer under fredgaskvällen men ett måste jag slänga ut nu då jag tror oddsen sjunker då mer info om lagen kommer.

Portsmouth - Liverpool 1
Jag fattar inte oddsen här och är helt säker på att Pompeys odds kommer att sjunka. Det finns odds uppmpt 3,o0 och det är alldeles för högt. William Hill, som jag anser har bästa oddssättarna av alla bookies, har satt 2,70 på hemmasegern.
varför är jag då så inne på hemmasegern? Jo, Liverpool har inget att spela för i ligan. Man kommer 3:a eller 4:a i ligan. Vilken av dessa platser man kommer på spelar ingen roll då de båda är värda lika mycket då det gäller CL spel. Liverpool förlorade med 0-1 i första mötet med Chelsea i CL-semin och har en retur på tisdag som man mycket väl kan vinna. Chelsea måste ju satsa på ligan också medan Liverpool i denna match helt säkert kommer vila stora delar av förstauppställningen. Detta är inte officiellt ännu då laginfo inte finns och det är det jag menar då jag tror att hemmaoddset kommer att sjunka. När info kommer att Liverpool ställer över flera spelare (kanske låter man t.o.m. Dudek stå, vilket är ett stort avbräck) så hittar man inga odds över 3,00 på Pompey.
Pompey ligger 1 poäng från UEFA-cupplats iom att det blev Chelsea - Man U i FA-cupfinalen. Därmed är det 3 st. UEFA-platser på ligaplacering. 5 lag slåss om 3 platser och vinner inte Portsmouth på lördag så blir det svårt för dem att at den sista platsen. I de två senaste på hemmaplan har man slagit Manchester U och Newcastle på bra sätt och i helgen tar man en ny storskalp.
Alla odds över 3,00 är bra och 3,20 eller mer är HELGENS BÄSTA odds!! Nästintill maxspel till sådana odds!

------------------------------------------------------------------------


Det kommer troligen ett eller två tips till. Men de lägger jag in lördag fm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ryggar till 3,20 på Bet365.

/Ronny

Anonym sa...

Bra spel. För en gång skull ryggade jag dig, dock inte till maxinsats vilket jag nog med facit i hand borde gjort. Lyckades få 2.30 på nollbollen innan oddsen slashades.

Annars hade jag lite otur med dagens spel, och då menar jag inte mål i sista minuten eller liknande utan teknikaliteter kring vaden. Förra veckan missade jag ett solklart referensspel på grund av att bolaget dröjde med att cleara mitt kreditkort och denna helg strulade överföringen hos Betsson så jag fick nöja mig med låg insats på helgens bästa spel (okej, något överdrivet). Syftar på nollboll till 1.98 på Plymouth :)

Preston verkar avsluta varje säsong på samma sätt. Precis innan den totala formsvackan inleddes syftade managern uppgivet något i stil med att han hoppades att Preston inte skulle bli ett "nearly team" denna säsongen också. Det säger allt. Det lär bli svårt även i säsongsavslutningen mot Birmingham.