02 april 2007

Måndagens spel

4 cricketspel idag. Spela gärna en liten slant även om ni inte kan cricket själva. Matcherna kan dessutom ses helt gratis på nätet.


Matchen idag är mellan Nya Zeeland och Bangladesh. NZ är dunderfavortier men bara några dagar innan VM förlorade de mot Bangladesh i en én-dagsmatch (som denna är)

Bangladesh Top Batsman - Ashraful
Detta spel kan heta bästa poängtagare, flest runs eller liknande beroende på bookie och bookies språk. Ashraful har varit Bangladeshs bäste spelare så här långt. Senast var första gången han blev utslagen men idag återgår han till sitt vanliga säkra jag. Jag tror att Ashraful har bra chans att nå upp i över 50 runs och det lär ingen annan slå i Bangladesh idag. Centrebet ger högst av de jag hittat med 8,00.


Bangladesh fall of first Wicket - >17,5
Jag tror inte NZ kommer lyckas slå ut någon spelare snabbt. I deras tidigare matcher har det varit lite blandat med det och denna match är så viktig för båda lagen att man nog spelar försiktigt till att börja med. Bangladeshs två inledande slagmän har bra chans att komma ut i över 30 runs i sitt partnerskap. William Hill är enda bookien jag funnit som har odds och de ger 2,00 på detta.


NZ fall of first wicket <29,5
Jag tycker man övervärderar NZ en del i denna match. Oddsen och linsen är nästan lika med de Autralien hade mot Bangladesh. NZ må vara obesegrat men de enda tuffa motståndarna hittills i deras 4 matcher har varit England. Jag tror NZ tappar sin första man tidigt och spelar till WHs 1,83.


Bangladesh First score - Extra
Centrebet har spel på hur Bangladesh tar sina första poäng. Det troligaste är att man får en 1-run eller en extra. Jag har mest feeling för en extra och spelar till 3,00.
En extra är t.ex. en boll som bedöms "wide", dvs går för långt bort från slagmannen eller att kastaren trampar över etc. I en match som denna så är det inte ovanligt att det inleds just med en "extra" då man är ivrig att kasta ut den på pappret sämre motståndaren och en liten slant spelas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du livescore till cricketen?

Jimmy

Mårten sa...

Jag använder BBc:s livescore. Enkel att förstå och oftast snabb i uppdateringarna
http://news.bbc.co.uk
G å in under sports så finns det en länk till scorecard då matchen startar.

Annars så har Sky en cricket scoreboard.
http://home.skysports.com/scores/