29 april 2007

Söndagsspel

Idag blir det ett par spel till högre odds som alla känns bra.


Arsenal - Umeå 1 (alt. 1X)
Arsenal vann i Umeå med 1-0 och allt snack inför denna final var att Umeå skulle vinna den för att de hade så stor fördel av konstgräset på sin hemmaplan. Nu har de tappat den fördelen men är ändå favoriter. Inte rätt IMO. Arsenals damer underskattas rejält och jag är inne på att ett spel på dem kan vara vinstgivande. 2,90 är det högsta jag hittar och det spelas. Har ni en bookie som erbjuder halvgarderingsodds kan det vara säkrare spel. Dock känns det som om Umeå kommer försöka pressa på och att Arsenal kontrar in ett par bollar.


Assyriska - Skiljebo 2
Här är Assyriska för stora favoriter. Skiljebo är för mig en outsider i årets div 1 Norra och man gjorde bra ifrån sig i premiären mot Umeå som man borde ha vunnit. Umeå gjorde 1-0 redan efter 3 minuter, men sedan dess var det Skiljebo för nästan hela slanten. I andra halvlek fick Umeå en man utvisad och Skiljebo gjorde 2-1 men ett slumpmål för Umeå förstörde västeråsarnas dag.
Assyriska slog Vasalund/Essinge i premären, ett lag som varje år tippas som topplag men som floppar. För mig är V/E inte ett av lagen som kommer slåss om uppflyttning detta år. V/E fick en man utvisad redan i 8:e minuten, trots detta var man bästa laget i första halvlek och man borde haft ledningen men brände en straff. Ett par minuter in i anra halvlek gjorde Assyriska matchens enda mål och V/E tröttnade ju längre matchen höll på.
Assyriska skapade en del men var tydligen väldigt inneffektiva, samma sak sägs efter deras cupmatch i veckan mot Rydaholm, som man vann med 1-0 efter förlängning.
jag hör till dem som tror att Assyriska får svårt att ta sig tillbaka till Superettan på en gång. De flesta lag som rasar rakt genom nästhögsta serien efter en säsong i Allsvenskan brukar behöva en säsong att vända den negativa trenden på. Senast var det ju Enköping och innan dess bl.a. Gais som drabbats av detta och detsamma gäller Assyriska tror jag. Skiljebo ger iaf dunderodds på 7-8 ggr pengarna och det är värt en liten chanspeng!


Valsta Syrianska - Boden 1
Jag hålelr mig kvar i Dinv 1 Norra med ett spel som känns riktigt bra. Valsta Syrianska är för mig ett av de 3-4 lag som kommer göra upp om seriesegern och men inledde säsongen med förlust mot mitt förstarankade lag i serien, Syrianska. Boden är ett överskattat gäng som inledde med 0-0 hemma mot nykomlingen Timrå. Det är just på hemmaplan boden räknas som starka pga konstgräset. Matchen mot Timrå var enl. rapporter väldigt chansfattig och Boden känns just tunna framåt. Jag tror de går en tuff säsong till mötes och kan nog glömma uppflyttningsstriden redan vid sommaruppehållet. 2,00 på hemmaseger känns riktigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du några drag till DD idag på Halmstad