07 juli 2007

Hundresultat

WESTMEAD LORD VANN DERBYT!!!!!!!!!!

Westmead Lord steg enormt i odds inför start. Mycket snack på banan om att tränaren Nick Savva trodde mer på sin andra hund Dilemmas flight samt det faktum att WL gått upp ½ kg i vikt bidrog till det. MEN... Savva vet vad han gör och att WL gått upp i vikt var säkerligen med avsikt och bookies bet sig i baken på den!
Westmead Lord spetsade före Ullid comor och länsade sedan undan och favoriten i box 5 hann aldrig ikapp.

Det allra bästa sparar jag till sist; Oddset! Westmead Lord steg till 7,00 i odds och det var alldeles otroligt bra :)

Nick Savva är en mästare på att matcha hundar till derbyt och detta blev nu en av årets allra bästa speldagar för mig pga det oddset.

Jag hoppas ni var med på Westmead Lord. Redan efter 3:e omgången i derbyt började jag se en vinnare i honom och efter kvartsfinalerna då de två stora favoriterna åkte ur så skrev jag ett flertal tillfällen att WL var min derbyfavorit.

Trots alla tipsmissar på väg till derbyt så känns det skönt när rätt hund vinner till kalasodds :)

---------------------------------------------------------------------------

8.05 3 - ZigZag dutchy missade starten men kom enormt starkt och det blev dött lopp i mål
mellan de två favoriterna. En vinst alltså men till halva oddset.

i 8.25-loppet skrällde det och en 9-oddsare vann. Cuil Magic vann sin 6:e raka och måste tas på allvar framöver nu då han vann på en toppbana igen efter lopp på mindra banor.

Geordie parker spetsade men orkade inte mot en mycket bra hund och slutade 2:a

Jills Fault missade i starten men gjorde ett bra lopp som 4:a. Med bättre start kunde han kanske rått på vinnaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mårten,

Grattis till vinsten det var en fin oddsare du fick in.

Här ska du få ett hästtips av mig.

I V75-6 Årjäng häst nr 10 Pompier körs av Erik Berglöv,ska gå barfota för första gången,som di lärda säger "once in a lifetime oppurtunity" Lira Plats....eller om du vågar Vinnare..

Spelaren

Mårten sa...

Tack för tipset. Testar lite vinnare och plats hos Unibet. 6,25 på plats låter ju intressant:)