06 juli 2007

Lunchdubbel fredag

Jag var på trav på Fornaboda i onsdags och sprang som hastigast på en gammal bekant som jag inte sett på flera år. Han är från luleå men var nu ute på "travsemester" runt landet. Av honom fick jag en vinnare på Lunchdubbeln idag. Den springs på Lycksele och hästen är från bekantingens hemmabana Boden.

Lycksele Lopp 3:
7- Thelsey Boko.
I bekantingens ord (ungefärliga ord iaf): 6:an blir för stor favorit. TB har varit grymt bra i sina senaste starter men inte haft tur. Blir understreckad men tränaren trror på vinst.


Så jag går på det. LD-1 får ni lösa själva :)


------------------------------------------------------
Måste lära mig att inte lita blint på gamla bekanta. Visst var favoriten 6 svag i ledningen men TB var urkass.
Jag såg inte loppet själv men tydligen var det kusken som körde bort hästen. Stentufft tempo första varvet, ändå så gick han ut i tredje spår för att ta ikapp. Hade han väntat så hade han kunnat utnyttja att alla andra tröttnade istf att få sin egen häst trött.

Inga kommentarer: