25 juli 2007

Semifinaler i Asien

Asiatiska mästerskapen har nått semifinalstadiet och jag tycker mig ha lite idéer om hur matcherna slutar.

Irak - Sydkorea
Sydkorea är ett av Asiens bästa lag men har inte imponerat hittills i turneringen. Efter ett svagt gruppspel där man bara slog Indonesien (man förlorade mot Bahrain) så gick de vidare på straffar mot Iran. Irak vann sin grupp före Australien, och just matchen mot Australien såg jag och då var Irak riktigt bra. Urak har helt klart chans att ta sig till finalen men spelet i denna match blir under 2,5 mål. Det spelar ingen roll vilken turnering det gäller, semifinaler blir gärna målsnåla. Här tror jag första målet avgör och spelar underspelet. Runt 1,65 är det bästa jag funnit.


Japan - Saudi
Här tror jag en hel del på att Saudi slår Japan. Japan hade en lättare grupp och imponerade inte mot Australien i kvartsfinalen, en match man lika gärna kunde förlorat under ordinarie tid.
Saudi har spelat bra och det känns som om Japans spel kan passa dem. Saudi är offensivt starka men har ändå ett välspelande försvar och jag tror man överaskar Japanerna och vinner till fint odds. 3,60 och mer är iMo för högt och måste spelas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mårten,

Jag tar dina drag så får du mina.

FC Saturn +0,5 till 1,95 hos SS och Dinamo Bucaresti till 1,90 hos Centrebet.

Spelaren

Mårten sa...

Synd. Nära på båda. Hur nära var Saturn att klara X? har inte sett när målen kom.