06 september 2007

Are you ready for some football?

I natt är det NFL-premiär. Jag komemr försök aha tips till varje omgång och en del av dem kommer jag få från en bekant i USA som jag utbyter tips med. Han hinner dock inte alltid skriva analyser men tipsen är bra ändå. I dag är det hans tips som spelas:


Indianapolis Colts - New Orleans saints 1(-6)
Colts vann Superbowl ifjol utan att förlora hemma en enda gång. I 5 av de 8 hemmamatcherna vann man med mer än dagens handikapp. Laget ser lika bra ut som ifjol och har mycket bra chans att nå Superbowl igen.
Saints överraskade alla ifjol. I år blir det troligen tuffare. överraskningseffekten är borta och de får svårt att få samma positiva momentum som de fick ifjol.
Colts ska vinna detta med 2 TD och spela därför handikappspelet.
Även överspelet (över 53 poäng) är intressant då det är två lag med bättre offensiv än defensiv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är ingen expert på NFL direkt men brukar inte de regerande mästarna vara kassa året efter?
Colts har ju inte imponerat på försäsongen heller.

OBS! Tottenham vinner nästa match för då hamnar de i mitten av tabellen...där de som sagt brukar ligga år efter år:)

/Stoffe

Mårten sa...

Ang. försäsongen; jag ser att Colts spelade 1-3 på försäsongen ifjol också. Då vann de ju :) Så försäsongen kanske inte behövs tas med så stort allvar.

Att mästarna är dåliga året efter stämmer väl till viss del, men det verkar mer vara de år då det är en överraskning som vinner. Pittsburgh var ju i stort sett borträknade då de vann en jäkla massa matcher i ra doch tog sig till slutspel för att sedan vinna. Även då Tampa Bay vann så var det inget lag som tippades inför säsongen, om jag minns rätt. Colts har ju alltid varit tippade och spelar ju alltid bra under säsongen, så de kan nog vinna back-to-back.
Patriots vann ju 3 ggr på 4 år (02,04,05) och innan dess vann Denver 98 och 99 och Dalls Cowboys vann ju 3 ggr på 4 år de med (93,94,96). De två sista åren mot Buffalo som förlorade 4(!!) superbowls i rad.

Så nog kan vinnarna vara bra något år efteråt också. men,men... om Colts kommer lyckas vet jag ju inte :)

Anonym sa...

Tack för tipset nu har jag råd med lunch idag oxå :)

Anonym sa...

Den satte du snyggt! Solklar.

/Stoffe