21 oktober 2007

Söndagsspel

Eftersom jag är borta imorgon så lämnar jag måndagstipset idag också. Samt ett par NFL-tips.

Jag vill dock inleda med att prata lite om svenska fotobllen.
Sundsvall tar steget upp i Allsvenskan idag via vinst. Däremot tror jag Ljungskile missar borta mot Landskrona och då Häcken lär krossa Enköping så blir det spänning i sista omgången också. Trelleborg säkrar sin allsvenska status idag mot Bajen och BP åker ur via förlust. Jag har dålig koll på vad som är bra odds då jag lagt ner spel på svenska matcher nu i slutet av säsongen, men det här är mina tankar för dagen iaf :)



West Ham - Sunderland 1
Wh har 3 raka förluster i liagn men det har varit borta mot newcastle och villa och hemma mot Arsenal, alla svåra matcher. Nu möter man ett av PL:s allra sämsta lag och då ska man vinna. Ljungberg saknas troligen och forwarden Ashton saknas definitivt.
Sudnerland har även de 3 raka utan vinst och hade lite otur borta mot Arsenal senast då man kune snott en poäng. Sunderland har flera spelare långtidsskadade och försvararen McShane är avstängd efter utvisningen senast.
Hammers vinner detta. 1,80 och mer är bra!


Inverness - Aberdeen 2
Båda lagen har en hel del långtidsskadade. Inverness saknar dessutom avstängde mittfältaren Hart. Man har 4 raka hemma segrar i liga och cup men idag förlorar de.
Aberdeen slog ut Dnjepr i UEFA-cupen via fler bortamål gjorda. Formen är bra och idag tar man en ny seger. Man är i grunden bättre än Inverness och jag tror man vinner med ett par mål. Alla bookies har inte Aberdeen som favorit och det utnyttjar jag och spelar dem till 2,50.


Newcastle -Tottenham 2
Newcastle känns väldigt ojämna men hemma har man 3 raka ligavinster trots det. Flera spelare är tillbaka efter skador och Owen spelar från start denna gång.
tottenham trodde jag en hel del på denna säsong men de har floppat rejält. Landslagsmålvakten Robinson har förlorat en del matcher åt dem men då han saknas i denna match så kanske det går bättre :). Man har ryckt upp sig på sistone och senast var man mycket bra mot Liverpool och var värda en seger. Innan dess gjorde man en kanon comeback hemma mot Villa och räddade en poäng trots 1-4 underläge. Man gick vidare i UEFA-cupen mot lättmotstånd och på de senaste 10 matcherna har man bara förlorat 2, mot man U och Arsenal, så än finns hopp för Spurs. Man saknar en del spelare men jag tycker att det intressanta spelet här är 2:an. Spurs är inte sämre än Newcastle egentligen och då man hittar 3,00 och mer på bortaseger så blir det ett av veckans roligaste drag!



Dagens NFL-tips:

Detroit -2
New Orleans -9
New England -16,5

Inga kommentarer: