25 oktober 2007

Torsdagsspel

Idag har jag 2 spel i UEFA-cupen som jag tror lite mer på.


Panathinaikos - Aberdeen 1 (-1)
panathinaikos är, som alla grekiska lag, enormt hemmastarka då det gäller matcher i Europa. Aberdeen är inte tillräckligt bra för att lyckas med en överraskning här.
Panathinaikos saknar troligen anfallaren Papadopoulos , vilket är ett avbräck. Aberdeens avbräck är känns dock värre; Darren Mackie, som varit en av lagets allra bästa spelare de senaste veckorna, saknas pga skada. Ersättare finns iofs, men Mackies rutin och form hade behövts, men troligen ändå inte räckt till.
Panathinaikos komemr att vinna och jag tror man gör 2-3 mål medan jag har svårt att se Aberdeen vara nära att näta. 2,00 är lätt att hitta på handikappspelet och det är för bra för att stå över.


Everton - Larissa 1 (-1)
Larissa slog iofs ut Blackburn i förra omgången, men har bara vunnit 1 av 5 i ligan i år. Blackburn slog man ut efter 2-0 hemma och förlust (2-1) i England. I returmatchen gjorde man 1-0 tidigt vilket gjorde Blackburns uppgift omöjligt. Nu blir det tuffare.
I Everton är Cahill kanske tillbaka och de i ligan avstängda Neville och Hibbert spelar.
Everton känns för bra för Larissa, som inte skulle slagit ut Blackburn senast. Jag tror det kan bli 3,4-0 och handikappoddset på 1,85 och uppåt känns bra.


Jag hade även tänkt att rekommendera Villareal, som tidigare fanns till 2,00 men nu har det oddset sänkts rejält.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spela Tottenham istället för Everton, väldigt lågt odds på Everton, Tottenham ger 1,50.(bwin)

Anonym sa...

tja!

tack för benfica tipset igår, satt fint.
Ryggar dig även idag och hoppas på lika bra utfall!

Anonym sa...

Snyggt. Har inte mycket mer att säga. I en CL- och UEFA-omgång med mycket skrällar levererar du 4 bra tips. Det är väldigt starkt.

Anonym sa...

Tack