12 april 2008

4 Lördagsspel

Idag har jag 4 tips att ge er som jag tror en hel del på. återigen spelar motvation en stor faktor i mina spel.

Elgin - Stranraer 1
Troligen Elgins sista chans att nå kvalet. Stranraer är redan klara för kval. Elgin har 8 raka utan förlust. Senaste förlusten kom i förra hemmamatchen mot Stranraer där man förlorade 0-5. Sedan dess har man 4-1-0 på hemmaplan. Idag måste man spela för en ny seger och man gör det med en helt skadefri trupp.
Stranraer satsar på andraplatsen men det finns klar risk för lite lojhet efter att kvalplatsen säkrades förra omgången. Efter 0-1 i mitten av första halvleken hemma mot Stenhousmuir så vände man med 3 mål sista kvarten. Även om man nu kommer till spel med 3 raka vinster så har man inte imponerat särskilt mycket på länge.
Elgin har gjort en kanonsäsong efter den mycket svaga inledningen och nu har man 4 poäng till kvalplats med 3 matcher kvar. Elgin känns hetare, mer motiverade och har riktigt bra form. Jag tror på en hemmaseger och 2,20 eller mer är ett toppenodds.

Alloa - Ross 1
Ross säkrade ligasegern förra helgen. I veckan spelade jag emot dem då de ställde över flera spelare. Samma sak skr idag. Många reserver och ungdomar är med i laget idag och jag tror på ny bortaförlust.
Alloa är en poäng från kvalplatsen. Man får idag tillbaka ett par spelare och borde vara klara favoriter då Ross ställer upp med det lag de gör. Men bookies har återigen sett mer till tabellen än till verkliga läget då de satt sina odds och det är bara att tacka och ta emot att det finns 2,25 och mer hos de allra flesta.

Bournemouth - Bristol R 1
jag gjorde misstaget att räkna bort Bournemouth för ett par veckor sedan men man kämpar på kanonbra för att rädda nytt kontrakt. man har 3 raka segrar och senast bortaslog man serieledande Swansea efter 2 mål på tilläggstid. man har fått tillbaka flera skadade spelare på den senaste tiden (bl.a. fd. landslagsmannen Darren Anderton) och det har verkligen hjälpt Bournemouth och gjort dem riktigt starka för dagen.
bristol R satsade stenhårt på cupen efter man bl.a. slog ut Southampton och Fulham. Det har lett till att laget är ganska slitet nu och man har 10 raka utan vinst. BR ligger lite risigt till i tabellen med bara 5 poäng till nedflytnting men allt cupsspelande har gjort att man har 2 matcher till godo på lagen runt omkring så man bör klara sig. Idag tror jag dock inte att man vänder sin svaga form. Bournemouth har riktigt bra självförtroende för dagen och md 6 poäng upp till säker mark och bara 4 matcher kvar så måste man gå för vinst och det tror jag man fixar till bra odds. Även här är det lätt att hitta 2,20 och däromkring och det är DAGENS BÄSTA SPEL

Reading - Fulham 1
Båda lagen är inblandade i nedflyttningsstriden. Fulham har 6 poäng till säker mark och Reading ligerg 4 poäng från nedflyttning. Båda lagen måste gå för seger här och det gynnar Reading enormt. Fulham har varit riktigt svaga på bortaplan även denna säsong. Ifjol vann man en bortamatch och i år är man ännu utan bortaseger. En förlust idag gör nog att Roy Hodgson inte är kvar som manager i de sista omgångarna av ligan.
Fulham bemästrar inte att gå för seger på bortaplan och jag tror chansen är mycket god att Reading kan vinna med flera mål idag. 1,90 är för högt och jag tycker även att man kan chansa med handikappspelet (-1) till mycket fina odds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grym blogg, keep up the good work :)
Dock besviken på Readingtipset som inte ens var nära på att avsluta min säkra dubbel. ;)

Anonym sa...

Det ställde till det för många som satsat på matchen då Reading borde ha vunnit, tyvärr :)

Anonym sa...

Nu är det måndag och inte en kommentar om lördagsspelet ännu.Två av spelen gick inte ens att spela på unibet.Inga tips till sm-hockeyn? Tippar att det blir oavgjort ikväll också....