11 november 2008

3 bra cupspel

Nu har vi lagt förra veckan till handlingarna. Jag är inte ensam om att ha haft fel i tipsen ser jag då jag tittar runt. Denna vecka kommer bli bättre, tro mig.


Ligacupen idag och jag har 3 spel, varav 2 är chansspel.


Man U - QPR 2 (alt. X2)
Man U luftar flera ungdomar idag medan QPR spelar med bästa möjliga lag. Sett till det så är oddsen på QPR löjligt höga. Minns förra året. Då åkte Man U ut mot Coventry på hemmaplan med 0-2 i 3:e omgången. Då var det ett liknande läge som idag. Med en skillnad; QPR är bättre än Coventry var ifjol. Man har dålig bortastatistik men jag tror man kan skrälla till finfina odds.
Man slog Aston V på bortaplan i förra omgången. Många bookies har 10,00 på QPR men även ner mot 9,00 är de spelbara. X2 kan spelas av den fegare till 3,50 eller mer.


Derby - Leeds 2
Leeds manager gary McAllister satsar på ligacupen. Nästa år spelar man med stor sannolikhet i samma serie som Derby och skillnaden mellan lagen är inte så stor som oddsen gör gällande. Leeds hade oflyt mot Northampton i FA-cupen i fredags men tar revansch ikväll. Båda lagen verkar ställa upp med bästa möjliga lag. Ett par småskadade spelare kan dock vilas i Derby och det gör ju spelet ännu bättre. 3,70 och mer på Leeds är fullt spelbart.


Swansea - Watford 1
Swansea övertygar som nykomlingar i Championship och slog så sent som i söndags just Watford i ligan med 3-1 på hemmaplan. Hemma är man f.ö. obesegrade i ligan med 4 vinster på 8 matcher. Managerlösa Watford har 5 raka utan vinst och ligan bör vara det som prioriteras då man från att på förhand vara tippat som topplag nu ligger på nedflyttningsplats.
Inga jätteförändringar att vänta i lagen och 1,80 känns bra för en hemmaseger.


---------------------------
Liten varning i Swansea då managern nu går ut och säger sig eventuellt vila spelare. Även Watford har ställt över ett par så spelet kvarstår men oddsen kan stiga.

Inga kommentarer: