18 november 2008

FA-cupreturer (uppd. 12.15)

Söndagens NFL innehöll bara ett vinnarspelMiami vann. jag såg inte matchen men det låter som Romo var nyckeln.
Spännande på annat håll i NFLPitsburgh bestals på en TD i slutet. Domarna säger att fel beslut togs men det hjälper inte de som spelat på handikappspelet.
Tennessee vann igen. Kan det bli en "perfect season"? Nästa helg möter man Jets på hemmaplan och det är inte enkelt. Därefter kommer Detroit (0-10), Cleveland (4-6), Houston (3-7), Pittsburgh (7-3) och Indianapolis (6-4).
De tre första av dessa ska man vinna. Man möter lag som inte tar sig till slutspel. Hemma mot Pittsburgh tror jag också man kan ta, men det beror även på hur tabellerna ser ut. Sista matchen mot Colts på bortaplan lär bli tufft vilketsom. Colts kan vara på väg att missa slutspelet och sista veckan kan både vara betydelsefull eller helt betydelselös för dem. Spännande iaf. Men nu bränner de väl redan nästa vecka för att jag skev om det här :)



Ikväll är det FA-cupomspel och jag hittills 1 spel.

Dorchester - Oxford 2
Oxford dominerade första mötet med Dorchesters målvakt räddade dem. Sedan var Dorchester nära att överraska genom att göra mål i slutet. Men det målet dömdes bort för hands.
Oxford är ett bättre lag. Man ligger på nedre halvan i en högre serie än den där Dorchester ligger på nedre halvan i. Oxford börjar få tillbaka flera spelare fån skador och jag tror att man vinner här till 2,15 eller mer.

----------------------------------------------------

Hartlepool - Brighton 1
3-3 i första mötet. I ligan vann Hartlepool hemma med 1-0. H´pool förlorade hemma mot MKdons i helgen men innan dess har de visat bra form. Brighton blandar och ger men borta har man haft riktigt svårt på senaste tiden.
Inga större förändringar i lagen väntas. Hartlepools försvarare Collins är avstängd men i övrigt inga allvarliga nya problem.
Denna match faller in i min långa resor mitt i veckan-regel. Brighton ligger längst i söder medan Hartlepool ligger strax söder om Newcastle i norra England. En resa på ca 6 timmar. Nu är denna regel inte helt säker men i en match av denna typen med de förutsättningar som i övrigt finns så känns det som om hartlepool ska vinna detta. 2,10 och mer är bra.

Inga kommentarer: