21 mars 2008

Långfredagsrugby

Eftersom man i England spelar full omgång i Super League idag så har jag ett spel. Det är debryhelg och alla matcher utom 1 är derbyn. Kul att göra på det sättet.

St Helens - Wigan 2 (+8)
Jämn match att vänta mellan två storlag. Jag har svårt att plocka en vinnare här och allt hänger på hur matchen artar sig från start. Om StH tar en tidig ledning med ett par försök så lär de vinna enkelt. Men då de varit ovanligt svaga försvarsmässigt så tror jag man är lite försiktiga från start och Wigan lär starta offensivt. Det tror jag leder till en mycket jämn match som kan sluta hur som helst. I sådana lägen går jag med handikappet och spelar +8 på Wigan. Då kan de förlora med ett försök och ändå sitter spelet.

-----------------------------------------------------
Tyvärr satte StH högsta fart och ledde med 22 i halvtid och redan då var spelet kört.

Nya tag i helgen

Inga kommentarer: