21 maj 2008

CL-final

Gårdagens hästar var båda svaga och jag känne rmig grymt besviken (och fattigare). Men det tar jag igen idag då jag spelar på CL-finalen.


Chelsea - Man U - Chelsea vinnare
Jag spelar på att Chelsea vinner cupfinalen oavsett om det är under ordinarie tid eller efter förlängning.
Chelsea är mästare på finaler och liknande viktiga matcher. Inte ofta man förlorar och jag tror man tar sin första CL-titel idag. Drogba känns otroligt het för dagen och hela Chelsea avslutade PL med bättre form än Man U. Jag tycker båda lagen borde stå i samma odds så att få över 2 i odds på att Chelsea blir mästare är IMO ett mycket bra odds. Tror på 0-0 eller 1-0 tilL Chelsea efter ordinare tid.


övriga finalspel som kan göras är:
No goalscorer
Under 2 mål
Drogba göra fler mål än Ronaldo (med återbetalning om de gör lika många mål)

Men jag håller mig till spelet på Chelsea som CL-mästare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vågar inte spela på detta, finaler är vanskliga... Din analys är bra men känns ändå som vad som helst kan hända.

Anonym sa...

Jag gillar inte alls spelet. 2 i odds på att chelsea vinner, nja.. Om det blir övertid känns United mer heta, och om vi tar en titt på målvakts sidan så har united klart övertaget, och målvakterna kommer spela extremt stor roll idag. Blir det straffar så vinner United klart eftersom Van Der Sar är bäst i världen på straffar efter buffon.

Oddset är för lågt, om man ska spela något så är det Chelsea vinst i ordinare, dubbla pengarna känns alldels för osäkert.

Jag förstår inte analysen heller, vad menar du med att Drogba är het? Att han har en av planens bästa hjärnor det vet vi, men hur är hans målskytte? Inte lika het som Ronaldos, matchen är öppen men det känns som att United har övertaget hära, Chelsea har det inte lika bra lagmoral, och när ett lag inte gillar sin tränare så spelar aldrig laget på topp, en sak är säker, får united första målet så vinner dom garanterat.

my 2 cents

Anonym sa...

tja som jag sa ovan... vanskligt. Chelsea är bättre än Manure sett till hela matchen, men så slirar Terry till och drömmen är död... that's life. Skönt att ronaldo inte fick bli hjälte iaf.

Anonym sa...

ronaldo vart ju hjälte, på ett eller annat sätt