02 maj 2008

Lördagens bästa spel och hundspel (fre + lör)

Många spel idag då jag är borta hela lördagen.

Jag börjar med engelsk lördagsfotboll, sedan två rugbytips och sist i inlägget kommer tips till kvällens Greyhoundderbykval på Wimbledon.

När det gäller engelsk fotboll är det sista rundan, förutom i PL, och återigen ska bara lag med motivation spelas (oavsett om de möter motiverat eller omitiverat motstånd)

Carlisle - Bournemouth 2
Sista omgången i League 1 och jag spelar på skräll i denna match. Bournemouth håller på med ett mirakel och är bara en poäng från säker mark efter 6 (!!) raka vinster. Man får tillbaka en hel del spelare men troligen ändras inte en vinnande startelva.
carlisles form är riktigt dålig med bara 1 vinst på de 7 senaste. Man ahr en hel del skadade och ett par avstängda till denna viktiga match. Carlisle ligger 1 poäng från direktuppflyttning men det krävs vinst, samtidigt som Nottingham och Doncaster tappar poäng. Nottingham möter svaga och omotiverade Yeovil hemma och lär ta en bra ledning tidigt och då kan Carlisles motivation sjunka avsevärt.
Sett till de senaste månaderna så är Bournemouth ett lag som spelar som ett topplag och jag unnar dem verkligen att klara sig kvar efter att alla räknat ut dem.
Det är som vanligt flera lag i sista omgången som måste förlita sig på andra lag. B´mouth kan missa om Cheltenham slår Doncaster (men då missar även Doncaster troligen direktuppflyttning). 3,50 och mer på B´mouth känns i mina ögon för bra för att stå över. Formen och den vilja B´mouth visat upp gör att det borde vara jämnare odds i denna match.


Korta analyser på 2 PL-matcher

Bolton - Sunderland 1
Bolton har 2 vinster och 1 oavgjord på de senaste 3 och den formen gör att de ska slå ett omotiverat Sunerland på hemmaplan. 1,65 är ett bra odds.

Boro - Portsmouth 1
Boro är inte helt säkra på PL-spel nästa säsong även om det mesta talar för det. Man får dessutom tillbaka Schwarzer i målet. Pompey har 5 poäng till Everton på femte plats och siktet måste numera vara 100% på cupfinalen. Baros återkommer men David James i målet vilas pga skada. Odds runt 2,00 på hemmasegern är ett par tiondelar för högt.



RUGBY LEAGUE:
På lördagen spelas 3 matcher efter varandra på neutral plan på Millenium Stadium i Cardiff och jag har hittat 2 snabba spel.

Huddersfield - Warrington 2 (-8)
Bradford - Leeds (+2)
Warrington är mycket bättre än Huddersfield och ska vinna med tvåsiffrigt.
Bradford och Leeds är jämna och det blir riktigt jämnt.



Fredagshundar:
Derbykvalets första omgång på Wimbledon ikväll. Jag är lite sent ute men de som läser detta ikväll hoppas jag får in ett par fina vinnare :)
Jag har tagit ut 3 favoriter och 2 skrällar som jag tror mycket på. Oddsen är från ladbrokes eller William Hill

8.00 4- Eye on the Veto 8,00 (lads)
8.30 5- Toosey blue 1,80 (lads)
8.45 3- Forest Scholes 7,00 (lads)
9.00 6- Romeo maldini 1,53 (WH)
9.15 3- Ninja Jamie 2,10 (WH)

Även i loppet klockan 10.15 finns en klar vinnare i 2-Catunda Harry men 1,16 är lite för lågt att rekommendera, Men den kan tas med i tripplar etc som banker!


Lördagshundar kommer senare och spel på söndagens matcher kommer söndag fm

Inga kommentarer: