11 maj 2008

Söndagens bästa

Idag har jag hittat 3 spel i sista omgången av PL som jag anser spelvärda.

Derby - Reading 1
Reading måste gå för seger för att kunna hålla sig kvar i PL. Men man är inte bra för dagen. Man har 6 raka utan vinst och utan att ens ha gjort mål. Derby läcker förvissa enormt bakåt för tillfället men några saker gör att jag går på Derbyvinst idag. Bl.a. så gick Readings manager ut och sågade Derby rejält i veckan vilket tänt Derbyspelarna.
Odds uppmot 6,00 är lätt att hitta på Derby och det är spelvärt.


Portsmouth - Fulham 2
Fulham klarar sig kvar i PL tror jag. Pompey har cupfinalen att bry sig om och managern har indirekt sagt åt sitt lag att ta det lugnt genom att säga att laguttagningen till cupfinalen inte påverkas av de sista matcherna. Deessutom har Pompey ett par skador (bl.a. David James och Sol campbell) och övriga spelare vill inte riskera något inför finalen.
2,20 och mer är klart spelbart på Fulham.


Chelsea - Bolton
Här tror jag att Chelsea går på knock direkt för att sätta press på man U. Bolton är i princip klara för fortsatt spel i PL då man har 3 poäng och 18 mål tillgodo på reading.
Spelet jag hittar i denna match är:
Chelsea to score 1st, 27 minutes and under som Ladbrokes erbjuder 2,00 på. Andra bookies kanske också har liknande spel och runt detta odds är de bra. jag tror Chelsea nätar inom första 10 minutrarna och kommer sedan ösa på och det kan bli stora siffror oavsett hur det går för Man U

Inga kommentarer: