16 maj 2008

Fredagsspel

Nu ge jag upp Yorkhästar. Miss igen av en storfavorit igår.


Ikväll är det returmatch i kvalsemin till Championship. Första mötet slutade 0-0 och jag tycker mig ha ett bra spel idag.

Doncaster - Southend 2
Southend var det vassare laget i första mötet och man är även laget med bäst form. Bara 1 förlust på senaste 16 och man har 4 vinster på de 5 senaste bortamatcherna. Inga större problem i truppen idag då forwarden lee Barnard kan vara med trots skadan han fick i första mötet.
Doncaster har inte bra form med bara 2 vinster på senaste 7. Man hade alla chanser att nå Championship utan kval men den dåliga formen gjorde att man missade det i ssita omgången.
Det som mest gör att jag spelar mot Doncaster är att lagets viktigaste spelare, Heffernan, utsvisades senast. JAg har skrivit om det förut, utan Heffernan så är Doncaster klassen sämre än då han kan spela. Eventuellt återkommer mittfältaren Wellens som missade förra matchen men han är inte helt återställd så det kan bli bänken från start.
Dessa lag är väldigt jämna. Southends starka bortaspel och Heffernans frånvaro i Doncaster gör dock att jag anser att 2:an finns till för höga odds. 3,80 och mer hittas lätt och det är riktigt bra på Southend!

Inga kommentarer: