25 maj 2008

Många söndagsspel

Idag bjuder jag på tips till Solvalla, Engelska (och irländska) hästar, fotboll och rugby. Blir en riktig spelsöndag:)


Solvalla:
Svårt sia om Elitloppsvinnare i år. Jag tror vi kan ha en skrällvinnare detta år.
Semi 1 tror jag vinns av Going Kronos. Ludde kommer göra allt för att visa att hans häst är bra efter flera missar mot de allra bästa hästarna. han kommer köra för hårt dock så GK inte kommer topp 5 i finalen.
Semi 2 vinns av favoriten; Oiseau de feux, som kommer få mycket gratis. Jag tor dock inte att Adielsson är långt efter med Platangenet.
Adielsson kör smart och Stig H vet hur man har hästar i toppform till Elitloppet och liknande och Plantagenet blir min Elitloppsvinnare till ca 20,00 i odds.

Övriga lopp:
Jag har 3 spel till Valla idag som jag alla gör hos bookies på förhand (Expekts odds då de låg högst):

Lopp 3: 1 - Lundås Emelie PLATS (2,90)
Lopp 7: 7 - langelidgutten PLATS (3,25)
Lopp 9: 1 - Harpers Joker VINNARE (4,25)


Engelska och Irländska hästar
Finfint lopp på Curraghbanan på Irland idag. Irish Giuineas med ca 2 miljoner till vinnaren, inte långt efter Elitloppet i vinstsummor.

Curragh 3.35 - Nahdoodh
Enorm otur senast. Bästa hästen och stallet aviserar toppform. 3,50 just nu.

I loppet innan hittar jag dagens bankspel. Lite lågt odds men hästen känns som en enormt säker vinnare:

Curragh 3.00 - Duke of marmelade
Utvecklats enormt i år som 4-åring. Kommer vinna mycket i år och då bl.a. detta lopp. 1,50 just nu är kanske lågt men det känns säkrare än de flesta 1,50-matcherna i fotbollen idag.


jag har även en vinnare i England:

Newmarket 2.20 - Great View
Ett lopp för enbart kvinnliga jockeys och Great View har en jockey som är mycket van med hästen och som vunnit 3 lopp med GV. Toppchans till runt 4 i odds.



Fotboll:

Leeds - Doncaster 1
Kvalfinal till the Championship och ett fint derby. Båda lagen har gjort säsonger över förväntan. Leeds imponerade enormt i inledningen då de snabbt åt upp de 15 poängs avdrag de hade pga ekonomiska problem.
Leeds (som förresten var i CL-semi för bara 7 säsonger sedan) kommer till match med 7 vinster på de senaste 9 och kommer helt utan skadebekymmer. De förlorad ehemmasemin mot CArlisle men det 1-2 mål de fick in i 90:e minuten gjorde att de iaf kände hopp inför bortamötet. Man var det klart bästa laget i det mötet och det såg ut att bli förlängning innan Leeds gjorde 2-0 på övertid.
Doncaster har svagare form och en del småskador på viktiga spelare. I en sådan här match får de kanske spela ändå men det känns ändå lite oroväckande att viktiga spelare inte är helt OK. Efter 0-0 i sitt bortamöte i semin så krossade man Southend på hemmaplan (5-1) men där gav Southendspelarna upp efter en väldigt hårt dömd straff och ett självmål i de första 20 minutrarna.
Leeds är det bättre laget och det känns som de spelmässigt hör hemma i Championship. Doncaster har inte varit så bra i slutet av säsongen och jag tror Leeds vinner komfortabelt med ett par mål (om de vill). 2,30 är lättfunnet och det är bra. Även odds lite under 2,30 är spelbart.



Rugby (Super League):
Två snabba spel där jag tycker handikapplinsen ligger fel.

Hull KR - Harlequins 1 (-4)
Hull - St Helens 2 (-8) (linen riskerar att öka, -8 har WH medan flera andra har -12)

Inga kommentarer: