10 maj 2008

Lördagens bästa

Först en liten nyhet. Jag kommer framöver uppdatera varje dag med minst ett spel, allt från hundar och hästar till fotboll eller annat. Detta då jag märker att flera kommer hit varje dag och jag har varit dålig på uppdatera på senaste tiden.

Idag har jag 2 spel:

Clyde - Airdire 1
Kval till skotska div 1. Jag gillar egentligen inte att spela på lag som inte behöver vinna men idag känns det som ett riktigt bra spel att spela på Clyde.
Clyde är det klart bättre laget och har 1-0 från bortamötet. Airdrie skapade inget i hemmamötet och jag kan inte se att de ska ha någon chans idag. Dessutom har Airdire en del skadebekymmer med 3 ordinarie mittfältare på skadelistan. man får svårt att stå emot Clyde som, genom att de spelar i div 1, har högre tempo i spelet. Odds upp till 2,00 finns och det är mycket bra. Enda som talar emot är att Clyde klarar sig kvar med ett X, men jag tror de avgör tidigt.


Crystal P - Bristol C 1
CP kommer till PL-kvalet med mycket bra form och är egentligen det enda av de 4 kvallagen som har det, något som gör att jag tror de tar sig upp till PL. Man avslutade säsongen med bara en förlust på de 12 sista matcherna.
Bristol avslutade med en seger mot Preston men innan dess ahde man bara 1 vinst på 10 matcher. Ett tag såg det ut som BC som nykomlingar skulle ta steget upp till PL men man tröttnade något enormt i slutet av säsongen. Det brukar vara riktigt svårt för de lag som tar sig till kval med dålig form och så blir det även denna gång. Lite småskador i båda lagen, men inget som påverkar utgången.
1,80 är lätt att hitta och det är DAGENS BÄSTA SPEL

Inga kommentarer: