11 maj 2007

Helgspel

Helgens spel kommer troligen att samlas i detta inlägg, åtminstone till en början. Idag spelar jag ett spel i League Ones playoff i England. Jag har även ett spel till lördagens playoffmatch i League 2.
OCH... till sist har jag ett hästtips och två hundtips som ni kan testa :)

Yeovil - Nottingham (under 2,5 mål )
Första mötet i ena kvalsemifinalen i League one. Allt talar för att det blir få mål i denna match.
Årets två ligamöten har båda slutat 1-0 till Nottingham. Yeovil är målsnålaste laget i hela serien på hemmaplan, 22-12 i målskillnad på hemmaplan. Om vi räknar bort Premier League (där förresten Liverpool är det bästa hemmalaget i hela ligasystemet då det gäller inläppta mål med extremt låga 5 mål i baken inför sista matchen) så har bara Torquay gjort färre mål på hemmaplan (19) och INGET lag har släppt in färre.
Första kvalsemin i League one har i inget fall de senaste 4 säsongerna innehållit fler än 2 mål, fyra matcher har slutat med 1 mål och fyra med 2 mål.
Nottingham är det bästa laget av dessa två och har självförtroendet efter vinster i båda mötena denna säsong. Yeovil saknar sin kapten till detta möte. IMO finns inget som talar för Yeovilvinst imorgon heller. Nottingham kan mycket väl vara nöjda med 0-0 då de mycket väl kan vinna lätt hemma. Och skulle de göra 1-0 i denna match så lär det inte anfallas så mycket mer.
Som sagt, allt talar för få mål i denna match och de 1,70 eller mer som finns på under 2,5 mål känns riktigt bra i denna match!


Bristol Rovers - Lincoln (Under 2,5 mål )
På lördagskvällen spelas denna första kvalsemi i League 2 och allt talar för få mål här med. I League 2:s första kvalsemifinaler blir det oftare fler mål än i League 1:a dito. Men mellan dessa två lag blir det sällan många mål. I serien i år blev det 0-0 här och 1-0 till Lincoln på deras hemmaplan. De senaste 3 mötena här mellan lagen har slutat 0-0. Och i de senaste 3 i Lincoln har det blivit max 2 mål.
Bristol är även de (liksom Yeovil) mycket starka defensivt på hemmaplan och släppte bara in 14 mål under hela säsongen. Även i denna match så är bortalaget det bästa laget och med ett bra resultat i denna match så kommer Lincoln vinna hemma.
Lincoln avslutade serien med 3 raka utan insläppt mål medan Bristol höll nollan i 3 av de 4 senaste.
Inga skaderapporter finns än, men inte mycket kan ändra min uppfattning.
Oddsen på under är lite lägre men det finns 1,65 och det är helt godkänt.



Har även två hund- och ett hästspel att erbjuda. Hästspelet komemr från min bekant i England som jag inte hört av på ett tag. Men nu kom det ett tips igen :)

Hästtipset:

Chester 3.20 Song of Passion
har mött tuffare hästar på slutet. Vann enda starten på Chester. Kommer få ett bra lopp idag. Blir inte favorit utan bör ge runt 5,00 och det gör den spelbar.



Hundtipsen:

Nottingham 7.06 6-Supa Music
Denna hund tipsades jag om inför debuten förra veckan. Då startade SM som favorit men efter en bra start så tröttnade hon sista halvan av loppet. Hon kan vara förlåten för det då debut i 6-hundsfält kan ställa till det. Nu med lopp i kroppen tror jag på vinst och då till bättre odds än senast. Värsta motståndarna på pappret och de troliga favoriterna har båda lite negativt om sig.
Hund nummer 2 är en sprinter som aldrig lyckats på normaldistans. I sin första start på Nottingham (Som f.ö. var första starten på nästan ett halvår) var hunden riktigt svag och det krävs fler lopp IMO innan han klarar distansen och nya banan.
Hund nummer 3 gick in i "season" (löpperiod) den 17 april och det är nog för tidigt med en start redan nu. Fösta loppet efter löpperioden brukar inte gå bra för de flesta hundar och oftast tar det fler veckor efter löpperiodens början tills de är tillbak i den klass de hade innan.
Så jag tror på Supa Music här och jag hoppas på 3,50 eller däromkring.

Romford 8.48 6- Newlawn Berts
Newlawn berts är inte en av mina favorithundar men jag kan inte komma ifrån att de hundar den ställs mot idag är av en sämre klass än vad det oftast har varit i NB:s lopp. Han bör få ett kanonlopp längst ut i banan och ska starta så snabbt att han tidigt leder. jag hoppas på ca 2,00.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Mårten!
Du verkar ju komma med grymma tips å jag är jävligt sugen på å börja rygga lite fler av dom. Eftersom jag själv har noll koll så undrar jag vilka bolag man borde öppna konton på för att kunna rygga dina häst- å hundspel?

Mårten sa...

Jag spelar mest på William Hill. Öht är det min favoritbookie. Som komplement använder jag oftast Ladbrokes. De har ibland olika förtidsodds på de lopp där sådant finns och då det gäller hundar har William Hill och Ladbrokes en del olika banor att erbjuda spel på.
Alla "Engelska" bookies duger annars till denna typ av spel.