29 maj 2007

Tisdagshundar

Enbart hundspel idag. Lite tomt med bra fotbollsspel då det är landskampsveckor framöver.

Först en Gr3 då jag tycker det är fel favoriter i ett par av loppen.

Avd 1: MIN RANK: 6,1,5,2,3,4
1- ZigZag Dutchman är favorit. Det är en bra hund men den ska inte överskattas. Tränare Lister tror inte hunden räcker i derbyt och det är därför man testar den i derbytrial idag. Många vinster men det är oftast enklare Open races än idag. Vann dock 2 derbykvalheat ifjol.
6- Greenfield Hero är en liten derbyoutsider hos mig. jag gillar denna hund och även om den inte komemr nå en derbyfinal så lär den inte göra bort sig i kvalheaten. Bortglömd i Sverige!

Avd 2: MIN RANK: 3,4,6,5,1,2
Tvåhundars race. Både 3- Geordie PArker och 4- Farloe Jester rankas i topp 10 till årets derby. Idag ska de båda visa att de hör hemma i en ev. derbyfinal. Någon av dessa två vinenr normalt.

Avd 3: MIN RANK: 3,4,6,2,5,1
3- Winetavern henty är klassen bättre än de övriga. Lär bli klar favorit i England och är klart understreckad i Sverige. Spikas.


GR3-förslag:
Avd 1: 1,6
Avd 2: 3,4
Avd 3: 3
4 rader




Sedan har jag två vinnarspel:

Crayford 4.27 1 - Shesawayagain
Bra ut och lär leda in på första rakan för att sedan hålla i i mål. Hoppas på knappa 4 i odds.


Sunderland 6.04 1- Royston Kelly
Krossade allt mostånd senast i denna klass. Misslyckades senast i A2 men möter nu enkelt motstånd. Hålls spets så blir det enkel seger, men även med lucka så vinner Royston kelly till 4,00.

Inga kommentarer: