21 maj 2007

Måndagens spel

Enbart Sky Flyer vann igår. Oddset, 3,00, gjorde att det blev plus/minus noll på spelen iaf.


Idag är det svensk fotboll som gäller och jag har två spel.

GAIS - Kalmar 1
Här har bookies fel favorit IMO. Jag fattar inte vad Kalmar gjort som gör att de ska bli favoriter!?
Gais har 2 raka vinster, mot HBK och senast borta mot Djurgården. Man har spelat stabilt och försvarat sig bra. Inga större förändringar väntas till dagens match.
Kalmar vann förvisso stort i cupen senast men de mötte ett mycket sämre lag. I allsvenskan imponerar man inte och borta har man bara en vinst, i premiären mot AIK. Kalmar känns som Allsvenskans mest överskattade lag, framförallt på bortaplan. man saknar fortfarande Fabio och troligen saknas mittfältskollegan Viktor Elm. Kalmar har svårt mot på pappret sämre lag. Man har inget bra eget spel utan vinner på motståndarens misstag. En målsnål match att vänta och här spelar jag Gais pga de IMO felsatta oddsen.


Enköping - Jönköping 1
Jag gillar egentligen inte att spela på Enköping. Det beror inte på att jag är därifrån, ESK är inget lag jag håller särskilt mycket på (det finns andra lag i stan :) ). Nä, det beror helt enkelt på att jag tycker de spelat över sin förmåga, men det beror troligen på att man har seriens bästa tränare i Bosse pettersson.
Man kan inte bortse från Enköpings resultat denna säsong. Man är nykomlingar men är med i toppen efter bara en förlust (Norrköping). Om man tittade på tabellen innan veckans omgång (som startade igår) så hade man mött lagen som låg på platserna 1,2,3,5 och även spelat borta mot landskrona (Enköping låg 6:a inför denna omgång). Nu möter man laget som låg 4:a.
Jönköping har dock haft helt annat motstånd i inledningen av säsongen. Laget med högst tabellplacering inför senaste omgången var 8:e placerade Ljungskile (som man förlorade mot). I övrigt har man bl.a. mött Åtvidaberg och Degerfors som är två av seriens absolut sämsta lag.
Enköping har 26 hemmamatcher i rad i seriespel utan förlust. Idag blir det 27 med en vinst!
Jag tycker 2,00 vore lagom odds på Enköping så i stort sett alla bookies ligger för högt IMO.


I övrigt tror jag att AIK skärper till sig och vinne rhemma mot Halmstad.
Örgryte bör, trots tunga mittfältsavbräck, slå Sylvia som tillsammans med Degerfors är seriens klart sämsta lag.
Landskrona bör ha bra chans i skånederbyt mot Bunkeflo.

Dock spelar jag mest på ESK och GAIS!

Inga kommentarer: