31 oktober 2008

Lördagens bästa spel

Ingen tur på jyckarna. men så är det ibland.

Idag kommer jag vara lite tråkig. Jag har tittat igenom alla serier i England och Skottland och hittar ovanligt nog bara 1 spel på lördagen.
Det är en lördag med alldeles för många favoriter till ospelbara odds (Arsenal borta mot Stoke till 1,40 är ju bara löjligt) och samtidigt hittar jag inga skrällar i de matcherna heller. Det finns en del vinnare runt 1,70-1,80 som kan sitta men de allra flesta står i någon tiondel för lågt odds.
Fast en bra vinnare räcker ju :)


Everton - Fulham 1 - 1,70
Everton borde stå i max 1,50. De har hittat formen och självförtroendet sitter i sedan Man U-krysset. Viktige Cahill har en skada men man räknar med spel för honom.
Fulham vann senast men de är inte bra. Jag trodde de kunde lyckas lite denna säsong efter vinsten mot Arsenal i andra omgången men nu är de som sagt inte bra alls. Borta har man 1 poäng på 4 matcher, en trend som brukar vara vanlig för Fulham de flesta år. Fulham saknar ett par spelar och jag tror man, som vanligt, förlorar här.
Mellan dessa lag har det sedan Premier League startade spelats 14 matcher. Alla 14 har slutat med hemmaseger. Under dessa år har en match i cupen slutat X men hemmalaget vann returen.
Form och statistik talar för Everton och de är spelbara till 1,70 eller mer.



Jag har två spel i VM i Rugby League också.

Nya Zeeland - papua Nya Guinea 1 (-26) - spelas lördag morgon
England - Australien 2 (-12) - spelas söndag morgon

Inga kommentarer: