21 oktober 2008

Tisdagens bästa spel

Juventus - Real Madrid 1 /No goalscorer
Real vann borta mot Zenit senast och har full pott. Att vinna borta i gruppspelet i CL är annars inget Real har gjort till vana. De senaste 4 säsongerna har man 3 segrar på 12 försök (och 6 förluster). Real är aldrig intresserade av gruppsegern i denn stadie av turneringen utan spelar enbart för att gå vidare. Det är det jag till stor del baserar mina tips på.
juve har inlett med seger hemma mot Zenit och oavgjort borta med Bate. I ligan har man 2 raka förluster och 4 raka utan vinst. Nu måste ranieri börja visa att han är rätt man för Juventus annars lär han sitta löst. Man har dock en lång skadelista med bl.a. Poulsen, Trezeguet, Zanetti mfl. men jag tror man kraftsamlar sig här och tar minst en pinne mot Real. 1X ger dock lite för låga odds så jag väljer att spela rak 1:a, samt No Goalscorer, då jag tror att 0-0 ligger nära till hands. Små insatser dock. 3,10 på 1:an och 7,00 på No goalscorer är OK odds.


Fenerbache - Arsenal 1X
Arsenal är för stora favoriter. Att vinna i turkiet är aldrig enkelt. fenerbache har 15 raka utan förlust hemma i de europeiska cuperna. Semih Şentürk har återkommit efter skada och gjorde vinstmålet i ligan senast och han är ett klart plus för turkarna. Man har en del skador men det har även Arsenal som saknar bl.a. Touré och Gallas.
Jag har klar feeling för hemmalaget och 1,75 är helt OK på 1X.


S.Bukarest - Lyon 1
I en grupp där 3 av 4 matcher slutat X så är det lite vanskligt att tippa. Bukarest har ännu integjort mål och måste gå för seger på hemmaplan mot ett Lyon som känns svagare än de senaste åren. Båda lagen har sina problem och jag tycker oddsen borde vara mer jämna och spelar Bukarest till 3,30 eller mer.


I övriga CL-matcher bör det bli segrar för Man U och Villareal. Villareal är dagens säkraste vinnare och oddsen är därefter. JAg tror man vinner med 2,3-0 men handikappoddsen är för låga för att intresera mig.
Porto - Kiev känns lite öppen då Porto inte imponerat på mig. Även Zenit - bate känns mer öppen än oddsen säger även om det borde bli en hemmaseger. I München kan Bayern få problem med ett Fiorentina som går bra men på hemmaplan ska man vinna trots att spelet inte funkar som bäst. Liten skrällvarning dock och en match man ska stå över spel på.


Spel i England kommer lite senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

När ska du inse att arsenal sattsar på cl & sluta underskatta dem?!