19 oktober 2008

Söndagens NFL

Fr.o.m. nu kommer jag att välja spel på alla matcher och inte nödvändigtvis de som Viasat visar. Detta då jag bojkottar Viasat sport efter deras senaste påhitt. Man gör om kanalerna bara för att höja priset och försämrar därmed för kunderna.
De säger att de renodlat en fotbolls och en motorkanal. Likförbannat visas fotboll i motorkanalen då det är CL mm. Dessutom kan man som kund inte välja vilken eller vilka kanaler man vill ha. De säljs i paket, precis som tidigare. Så alla som ogillar motorsport (som jag) måste ändå ha den kanalen om de vill se enbart fotboll eller NFL.
Omläggningen till mer renodlade kanaler kunde därmed gjorts under förra formatet, även ett namnbyte kunde ske. men nu gör man det med buller och bång, precis som om det är en bra sak de gjort. I samma veva höjer de priset på kanalerna till nästan det dubbla och förlänger bindningdtiden till 12 månader istf. 6. Det innebär att de (bl.a. jag) som bara haft Viasatsportkanalerna mellan September-februari varje år för att det är NFL-sändningarna som lockar numera måste ha kanalerna året runt för att se NFL.
Så skit i Viasat sport. Fr.o.m. nu ser jag matcherna streamat på nätet istället. Då kan jag även välja andra matcher att se om jag vill.


Idag har jag 3 tips (varav faktiskt 2 går på TV).

Dallas -7
Dallas måste skärpa sig. Ett tag var man superbowlfavoriter. Nu ligger man bara 3:a i NFC East. Jag tror man går in och mosar St Louis och vinner med mer än 2 TD.

Green Bay +2
Indianapolis har gått svagt i år. Nu har man segrar i rad men jag tror man får svårt borta mot ett Green Bay som visat att man är bra även utan favre. Jag tror GB vinner men väljer handikappspelet.

Seattle +10,5
Här har Tampa bay blivit alldeles för stora favoriter. De ska vinna men inte med mer än 3-7 poäng som max.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du någon bra adress för att kolla NFL på nätet. Jag älskar NFL men hatar kabelbolagen ...