09 oktober 2010

Lördagens bästa spel ;)

Inleder med topptipset:

1. Tyresö - Ldb Malmö  25-25-50
Malmö mästare och firas i sista matchen hemma mot Umeå i nästa omgång. man säger att man vill gå obesegrade genom serien men det vet vi ju av erfarenhet är svårt att hålla då man är klara mästare och kan ha tankarna på annat håll. Man roterade friskt i laget senast och idag roterar man än mer. Tyresö är bra för dagen och på de senaste 6 har de bara tagit  1 poäng färre än mästarinnorna. Man vill göra det inget annat lag gjort i år och slå Malmö. Jag är helinne på att spela 1X och nöjer mig med det.

2. Östersund - Boden  58-23-19
Stora bekymmer i Boden och förlust innebär troligen nedflyttning. Många spelare saknas och jag tror Boden gjort sitt i elitfotbollen för lång tid framöver. Nu ska vi vara på det klara med att östersund inte är något bra lag men man brukar ha lätt mot Boden hemma och går, liksom Boden, för seger för att säkra kontraktet. Jag spelar på Bodens skadebekymmer och singlar hemmalaget.

3. Frölunda - Kristianstad  37-30-33
Fröluna är ute ur div 1. Ok.. 9 poäng och 3 matcher kvar men den chansen är för liten. De kommer dock göra allt för att vinna. kristianstad har inget att spela för och vem vet hur det får dem att spela. Konstigt att denna är med på kupongen då SvSpel sällan tar med matcher där bara ett lag har motivation. 1X räcker.

4. brentford - Oldham 44-31-25
Brentford får tillbaka ett par spelare och får tipset mest för att Oldham har 4 man på landslagsuppdrag. man kunde få matchen uppskjuten men valde att spela. 1X räcker.

5. Carlisle - Notts Co  54-26-20
Visst ska carlisle slå ett svagt Notts co men båda lagen har offensiva bekymmer och 0-0 ligger farligt nära. 1X.

6. Colchester - Huddersfield  45-31-24
Colchester stärks enormt av att 3 försvarare återkommer idag. Hudds har tveksamheter kring målvakten och saknar en spelare pga landslagsuppdrag. Colchester har 1-4-0 hemma men idag tror jag på vinst och singlar 1:an.

7. hartlepool - Peterboro  26-28-46
Alla går på Posh här verkar det som. Hartlepool läcker hemma och Posh ligger 2:a i tabellen men jag väljer att gardera. varför då? Jag tycker Posh har blivit för stora. H´pool är bättre än man visat och man har inga nya problem. I senaste matchen spelade man bra och hemma har man bra chans att slå ett Posh, som inte ska överskattas. 1X2

8. MK - dagenham  58-25-17
MK blir jag inte klok på och då de nu (IMO) är överstreckade så helgarderar jag. Ena dagen spelar man som ett topplag och nästa spelar man uselt. Här kan det skrälla!

Systemet  144 rader:
1X
1
1X
1X
1X
1
1X2
1X2

----------------------------------------

snabbt litet Powerplay

1. FBK - DIF  1X2
FBK för stora. DIF har bättre chans än strecken och måste med.

2. Brynäs - Timrå  2
Brynäs brukar vinna detta möte men jag gillar vad jag sett av Timrå och jag tror man vinner här.

3. SAIK - LHC  1X2
LHC bäst i serien men borta mot SAIK kan man få det tufft.

4. HV - AIK  1X2
AIK alldeles för understreckade. Här tror jag det kan skrälla rejält.

5. Luleå - Frölunda  1
Vrölunda har varit svaga i år och mot ett Lule i toppform blir det för tufft.

6. Modo - SSK  X2
Enormt inne på skräll här. Modo får inte överskattas på 6-0 mot ett uselt frölunda. SSK är svårslagna och förlorar inte idag.

7. Bofors - Troja  2
24% är kanon på Troja. Bofors är sämre för dagen och hemma har man kammat noll. Likaså idag.

8. San Jose  -Columbus  1
Svårt med tidiga NHL-matcher men SJ är IMO det klart bättre laget och singlas.

----------------------------------------------------------------

2 snabba oddsspel utan analys (klockan börjar bli mycket)

Rochdale - Yeovil  1-2,00
Rochdale tror jag hamnar topp 5 i år medan Yeovil får slåss för att undvika degradering. Bra hemmaodds som ligger några tiondelar för högt.

Elgin - East Stirling  1-2,40
ES saknar 4 av sina viktigaste spelare och då blir det tufft trots att Elgin har defensiva problem. 2,40 lockar.

Inga kommentarer: